met de boot naar pag

• Rina Siedsma

Hallo allemaal,

wij gaan in juni voor het eerst naar pag, ik vraag mij af of we met de auto op de boot kunnnen en moet je ook reserveren voor de boot. En weet iemand wat de prijzen zijn van zo´n overtocht.

mvg Rina

• JaPa :o)

Rina,

Misschien kan je hier wat mee!

http://www.croatian-adriatic.eu/kvarner-en/ferry-boats.html#5

JaPa.

• Rina Siedsma

Dank je JaPa, precies wat ik zocht!!

mvg Rina

• Gerrit Peels

Je kan ook doorrijden naar Posedarje en daar de afslag Pag nemen en over de brug gaan.

• MarkoMarko

Je kan niet niet reserveren voor deze overtochten.

• Guido

Net wat Gerrit zegt :gebruik eens de routeplanner van Michelin met voorkeur voor de SNELSTE route en je hebt helemaal geen boot nodig.Die route geeft de snelweg tot Posedarje en van daaruit is de weg naar Pag ook prima te berijden.

• Norbert HR

Je kunt inderdaad via twee wegen op Pag komen en je moet even afwegen waar je naartoe moet en wat je zelf leuk vindt. De kustroute (Senj naar de veerpont) is een leuke route om te rijden, af en toe een beetje stevig klimwerk, maar wanneer je de tijd hebt kan ik het je aanraden. Onderweg misschien een keer stoppen om te zwemmen of koffie te drinken.

In Juni valt de drukte nogal mee, zul je weinig problemen hebben met de wachttijd, maar nadeel is wel dat de boot dan slechts 1 x per uur gaat. Mis je de pont dan kun je dus een uur wachten. Capaciteit op de boot is groot genoeg dat er een flink aantal auto's op mee kunnen.

Je kunt uiteraard, zoals anderen aangeven, op de autosnelweg blijven, dan uiteindelijk via de brug op Pag aankomen. Is ook een leuke route en met name het kale maanlandschap is wel apart om te zien. Het is wel een behoorlijk tochtje over het eiland, maar je zou even in het dorpje Pag kunnen stoppen, heb je dat ook gezien.

De route op het eiland is dodelijk eenvoudig……….er is maar 1 weg en die moet je gewoon volgen totdat je de afslag tegenkomt waar je moet zijn.

• Fam.van Straten

Schitterende weg naar Pag. Vanaf Posedarje alsmaar rechtdoor tot in Pag. Prachtig vissersdorpje. Als je verder rijdt klim je een stuk omhoog en daar heb je schitterende uitzichtpunten. Werkelijk prachtig. We gaan dit jaar wegens omstandigheden niet naar Kroatie maar volgend jaar zijn we er weer.

Groe Familie van Straten

• Gerrit Peels

De brug naar Pag

Uitzicht van af de brug

De weg

• Rina Siedsma

Ziet er spectaculair uit!! Is dit dan ook de weg naar Novalja want daar moeten we uiteindelijk naar toe??

mvg Rina