met de boot naar pag

• Fam.van Straten

Ja dat is dezelfde weg, je rijdt gewoon alsmaar rechtdoor tot in Pag, daar buigt de weg vanzelf af naar links en ook dat volg je gewoon. Daarna begint geljk de stijle klim met de prachtige uitzichten waar ik al eerder over berichtte, daarna is het alleen maar rechtuit.

Groet Jan

Ps Net na deze brug kan je links een weg in naar een mooie Ruïne.

• Gerrit Peels

Uitzicht op Pag van af de weg naar Novalja

• Jo

Iedereen doet natuurlijk z'n zin maar 'k heb op Google maps eens de 3 mogelijkheden bekeken.

Vanop de splising A8/A6 naar Novalja:

Met de boot:

Over Senj: 147 km en 2.24 uur

Over Gospic: 190km en 2.35 uur

Over de brug:

250 km en 2.36

Met de boot heb je natuurlijk de kosten van de boot en eventueel maximaal een uur wachttijd. Anderzijds kosten 100 extra kilometers ook geld. Niet enkel benzine maar ook slijtage wagen etc… En dan kom je toch al snel boven de € 0,15 per km.

• Guido

Jo,vanzelfsprekend doet ieder zijn zin maar of die tijden kloppen betwijfel ik.Via Senj tot de kustweg kom je bijna niet vooruit;veel haarspeldbochten,een paar flinke steigingen en inhalen valt daar flink tegen en dan nog dat stuk kustweg….

Via Gospic zo ongeveer van hetzelfde laken een pak.Via die wegen zal je auto meer slijten dan via de brug en van de uitgespaarde kosten van de boot kan je gemakkelijk de brandstofkosten van het omrijden betalen.Je zal ook een stuk minder brandstof gebruiken omdat je gewoon rustig kan doorkarren zonder al dat afremmen en optrekken en komt daarbij dat de weg ook een stuk minder gevaarlijk is.

• ellen van kooij

Wat ik zou doen: op heenreis via de snelweg en brug rijden.

Tijdens de vakantie eens een uitstapje maken naar het vaste land (Paklenica, Zadar) en dat dan via de boot doen.

Voor de terugreis besluit je pas op het laatst. Is het erg druk bij de boot; dan ga je via de brug ;-)

Qua tijd en kosten zal het niet veel uitmaken; de snelweg is immers ook niet gratis.

Op http://kooij.mijnalbums.nl kan je foto's vinden van oa. Pag, Paklenica, Zadar, Krka, Sibenik, Plitvice en Kornati eilanden.