Hallo allemaal,
misschien een beetje bizarre vraag maar weet iemand of er in kroatie met harpoen geschoten mag worden. En het problemen bij de grens geeft als je dit sportgeweer wil invoeren.
mvg Rina
Rina,
Het lijkt me dat dit een wapen is, en daar zal je een vergunning voor moeten hebben.
Maar of je dat in Kroatië mag gebruiken weet ik niet, en je zult het bij de douane moeten aangeven!
Misschien moet je bij de Kroatische ambassade informeren.
En misschien heb je wat aan deze link: http://www.toerismenieuws.nl/lijst-verboden-goederen-handbagage/
JaPa.
Ik denk niet dat je er een vergunning voor het harpoen geweer nodig hebt want ze zijn in Zadar in een hengelsportzaak zo te koop.Wel moet je volgens mij een vergunning hebben om er mee te vissen.
Hier in Nederland valt een harpoen geweer waar je mee kunt vissen ook niet onder de wapens die vergunning plichtig zijn het zijn geen vuurwapens. De harpoen word afgeschoten door rubbers of een pees.
Rina,
Laat de vissen daar waar ze thuis horen, dan kan een ander er ook naar kijken tijdens zijn duik (ook leuk voor hem/haar)
Met andere woorden, laat het ding gewoon thuis …
Zeker vissen met een harpoen is een weerloze manier, waarbij de vis 0 kans heeft.
Met een haakje en een lijn aan de kust kan ik me er nog ‘iets’ bij voorstellen.
Zie ik echter ‘duikers’ met een harpoen rondlopen dan gaan bij mij de nekharen overeind.
Voor het behoud van de duikstek, niet Harpoeneren dus.
*Amen* :-)
grtz
Bouke
Ben het met Bouke eens, gewoon voor eens en voor altijd ophouden met die onzin van speervissen.
Wat het gevolg is van speervissen kun je zien op Curacao………..aan de zuidkant van het eiland is geen vis meer te bekennen, allemaal afgeknald door een stelletje leeghoofden.
Wat de lol van speervissen is ontgaat mij ook volkomen, wanneer je wilt laten zien dat je iets kunt raken ga dan gewoon naar een schietbaan. Dan voorkom je ook dat vissen worden afgeschoten die je totaal niet kunt eten.
Ik was al een beetje bang voor deze reactie´s maargoed het was te verwachten…wij gaan met 7 personen naar kroatie en 6 daarvan snorkelen, degene met de harpoen is mijn man en om nu direct iemand te bestempelen tot leeghoofd doet mij nu toch maar reageren. Er worden zeker geen kilo´s met vis geschoten en ja mijn man vist alleen op wat eetbaar is (weet daar ook veel van) en dat gebeurt dan ook. Dat men daar de lol niet van inziet dat kan, wij zien van heel veel sporten enz ook de lol niet in dat is lijkt mij ieder voor zich..
mvg Rina
Rina,
Het spijt me zeer, maar geen enkel argument of excuus zal mijn mening doen veranderen. Je kunt net zo goed stellen dat je hondenvechten, stierenvechten of zwemmen met dolfijnen een leuke hobby vindt. Het is en blijft allemaal nutteloze dieren mishandeling en valt op geen enkele manier goed te praten. Het vergelijk met hobbies van anderen waar je niets aan vindt gaat dan ook niet op (in mijn ogen althans). Voetbal, postzegels verzamelen, jeu de boules etc heeft weinig met dieren mishandeling te maken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?