harpoen schieten

• Jonathan

Ik zou er zelf ook niet aan beginnen maar al die zeurpieten willen wel een lekker visje op hun bord.

alsof dat de keuze van de vis is.

dus de vangst met een harpoen is maar marginaal.

• Robert

Ben het volledig met je eens Norbert.

Helaas kunnen Kroaten er zelf ook wat van. Zonder enige noodzaak jagen vinden ze hier geweldig (net als de NL koninklijke familie trouwens….) en in de restaurants kan je van alles te eten krijgen wat officieel verboden is.

Ik ben bang dat ze pas gaan optreden als het te laat is….

• Guido

Het zijn niet zozeer die paar harpoenjagers die de meeste schade veroorzaken maar de vissers zelf en het

blijkbaar ontbreken van afdoende kontrole op de vereiste maat en de soort.Ik heb nog skampi(langoustines) voor een zacht prijsje zien verkopen die ver en ver onder de vereiste maat waren.Zo klein had ik ze nog nooit gezien.

• MarkoMarko

Ten eerste lijkt me vissen t.b.v. consumptie van een geheel andere orde dan hondenvechten, stierenvechten of zwemmen met dolfijnen.

Ten tweede hoop ik dat diegenen die zich hier ergeren aan het harpoenvissen t.b.v. consumptie, zich in ieder geval vele malen meer druk maken over de excessen in de bio-industrie en de buitensporige overbevissing van de zeeën en hun leefwijze hiermee adequaat in overeenstemming hebben gebracht. Anders heeft deze opwinding toch veel weg van de recent ingevoerde Nederlandse wet waarmee sex met dieren wordt verboden terwijl achter menig dagelijks stukje vlees/vis een veel schrijnender verhaal schuil gaat.