haven dicht bij vliegveld krk/reijka

• gera

Ik vlieg in juli naar riijka, heb begrepen dat het vliegveld op het eiland krk ligt. Mijn ouders zitten op Rab en willen me met de boot ophalen. Weet iemand of er een haven dicht bij het vliegveld is?

• JaPa :o)

Gera,

Er is vlak bij het vliegveld bij het plaatsje Voz (tegenover de krk-brug dus nog wel op het eiland) een mogelijkheid om voor een korte tijd een bootje aan het steiger te leggen om gasten op te pikken. Voordat de brug was gebouwd kwam op die plaats de ferry van het vaste land naar het eiland Krk. Vanaf het vliegveld loopt er een steile weg naar beneden.

Een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

• MarkoMarko

Ik weet niet of Voz te voet met bagage vanaf het vliegveld te doen is (ik schat 5 km). Verder lijkt het mij ook niet de place to be als er op elkaar gewacht moet worden (bij mijn weten geen uitspanningen o.i.d.).

Er rijden vanaf het vliegveld naar Rijeka bussen. Mogelijk stoppen die ook in Kraljevica op het vaste land, waar je je kan laten oppikken met de boot.

Je kunt ook een taxi nemen naar bijv. Omisalj (haven) en laat je daar oppikken, of je neemt vanuit Omisalj de bus naar Krk-stad, of Baska (t.o.v. Rab het meest gunstig gelegen).

Voor bus informatie: www.autotrans.hr of www.croatiabus.hr.

• Norbert HR

Tja, als er taxi's op het vliegveld staan is het ook een koud kunstje om hen te vragen even naar beneden te rijden. Ze zullen er niet al te blij mee zijn, maar het is makkelijk en snel verdiend. Geen idee wat ze ervoor zouden vragen, maar zal een fors bedrag zijn voor die paar km.

• MarkoMarko

Als je een taxi naar Omisalj kunt nemen is het inderdaad net zo goed mogelijk een taxi naar Voz te nemen, maar zoals gezegd, vraag ik me af of dat een geschikte locatie is zou de op te halen partij daar (lang) moeten wachten op de ophalende partij.