camping mereda

• cynthia

Hallo Kroatie gangers!

We gaan voor de derde keer naar Kroatie!

Dit keer naar camping Mareda. Heeft iemand daar ervaring mee? Wel eens geweest dus?

We zijn twee keer naar Lanterna geweest en van wat ik nu al weet is mareda een heeeeeel stuk kleiner

en is er geen zwembad. Dat had ik te laat gezien helaas. maar onze kinderen zijn 12 en vermaken zich zowiezo wel!

We waren een beetje te laat met boeken dit jaar!! Was nergens anders plek meer…

Dus ervaringen met camping Mareda iemand??

Alvast bedankt!!

• Norbert HR

Tja, wat zal ik er van zeggen ?

Rondom Mareda is het een beetje een oude bende, appartementen zonder verf, gras wordt niet gemaaid, er wordt weinig geld besteed aan het netjes maken van de omgeving, kun je totaal niet vergelijken met Lanterna, maar……………….

Er is buiten de camping altijd wel iets van een kermis voor de kinderen.

Er is een redelijke supermarkt met vers brood, melk, vlees etc.

Er is een restaurant, er is een ijssalon, je kunt souvenirs kopen en er is veel schaduw.

Naast de camping (aan zee) is een Beach club (Macumba) en die jongens zijn al jaren goed bezig. Soms hebben ze een live optreden en dan kun je last hebben van wat lawaai, maar geloof niet dat er veel wordt geklaagd.

Bij die beach club hebben ze ook ligbedden, je kunt er volleyballen, eten en drinken, leuke plek.

In de wijk achter de beach club zitten ook nog 2 restaurants, waarvan 1 pizzeria. Voorts kun je vlak bij de weg wijn kopen (van 't vat) en daar verkopen ze ook nog vers fruit en verse groente.

Wil je 's avonds ergens anders heen dan is Novigrad (5 minuten) het dichtste bij, daarna Umag en daarna Porec. Umag zal een 10 - 15 minuten zijn, Porec 15 - 20 minuten, dus valt allemaal nog mee.

Lanterna is mij persoonlijk veel te massaal, Mareda is een stuk rustiger en persoonlijker. Ze zijn daar ook lang zo streng niet als op Lanterna, ik vond de mensen aan de poort altijd een stuk vriendelijker (toen we daar nog ijs afleverden).