Dubrovnik

• mirjana

Ik raad iedereen aan om een keer Dubrovnik te bezoeken echt het mooiste stad van Kroatie….

• lavanda

Yep,

Nog een paar weekjes, en dan kunnen we weer genieten, in elk geval 2 weken in de omgeving van Dubrovnik,zodat we de stad ook eens s avonds kunnen bezoeken…..

Nog meer tips die we beslist moeten doen/zien in die omgeving??

• mirjana

Zowiezo eiland Mljet met z'n mooie NP. Aan andere kant Cavtat klein gezellig stadje met leuke terasjes. Konavle met z'n lekkere wijn boederijen. En evt NP Prevlaka nu nog een stuk wildernis met verlate leger kazerne's en een oude fort(je kan mountainbikes huren en lekker rondfietsen). Mooie vergezichten op Boka Kotorska(Montenegro). Qua restoran's raad ik je een Konoba(naam weet ik niet meer) tegenover hotel Hilton net nog buiten stads muren. Een pizzeria met een nederlandse eigenaar Mea Culpa dichtbij Stradun hoofdstraat van de oude stad. Lekker sendviches kan je bij Skolica vinden een zijstraatje van Stradun.

• lavanda

Hoi Mirjana,

Mea Culpa en het bakkertje met de sendvic kennen we inmiddels. We hebben een appartement in Cavtat, dus ook daar zullen we regelmatig te vinden zijn….

Ik ben eigenlijk benieuwd of er mooie boottochten ge-organiseerd worden…….En de Boka Kotorska lijkt me ook schitterend.

Ben erg nieuwsgierig, zo langzamerhand hebben we de hele kust gezien, maar dit is volledig nieuw…….

Bedankt voor je tips

• Josip

Voor meer informatie over Dubrovnik:

http://per-exempla.nl/categories/Reizen/Kroati%C3%AB/Dubrovnik/

m.v.g.

Josip