Gezocht iemand die ons kroatische les wil geven

• S. Jonker

Hoi,

Volgend jaar gaan wij naar verre familie toe in de binnenlanden van kroatie en wij zouden graag de taal willen leren om met hun te kunnen praten. Nou is een schriftelijke cursus makkelijk maar we willen graag een gewoon gesprek met iemand kunnen voeren ipv alleen maar woordjes.

Wie in de omgeving van Heerhugowaard kan ons dit leren?

Mvg. Sanne

• Anouschka

via de NHA volg je een thuiscursus…en dan kun je een gesprek voeren, boek/krant lezen enzenz

kijk maar op hun site

• Jo

Al geprobeerd? Wij hebben de cursus hier liggen en als niemand die de taal kent je wat helpt kom je daar mi geen stap mee verder!

• heleen sonnemans

Wij hebben hier in Porec 5 mnd kroatische les gehad, en geloof me dan kan je echt hier nog niet in

het kroatisch converseren.

Je leert een heleboel woorden, maar converseren homaar dat is toch wel iets moelijker.

Ik wens je veel succes,

groetjes heleen

• Jablan

In de omgeving van Alkmaar heb ik alleen een tolk voor je gevonden: http://www.mirsada.nl/nederlands.html

Misschien dat deze dame jullie een inleiding in de taal kan geven.

Via internet kun je bijleren door de Kroatische media te volgen (tip: de nieuwsuitzendingen van HRT, RTL, Nova).

Conversatie was voor mij ook lastig, vooral omdat ik 24/7 een tolk bij me heb, de familie een eigen lingo heeft en ik perfectionistisch ben aangelegd (dus bang om fouten te maken). Pas de laatste jaren gaat het beter, ik kan nu 70% van de privégesprekken volgen en een korte reactie geven. Zakelijk Kroatisch is wat makkelijker, omdat daar veel termen uit andere talen worden gebruikt.

Succes!

• Gerda_

Ik heb de cursus van de NHA op marktplaats te koop staan …

In een jolige bui na de vakantie die cursus besteld er vreselijk veel geld voor betaald …. en er vervolgens niet veel meer mee gedaan 8-)

De cursus is echt een hele goede ….. *zeg ik die twee hoofdstukken heeft doorgeworsteld :) * maar op eigen houtje leren is niks voor mij …. ik moet echt aan de slag met een leraar die voor mijn neus zit ..

Dus wil je de complete cursus van de NHA die zelfs nog grotendeels in plastick zit …. mail mij dan even …

• harry

met woordjes leren uit een boekje, kom je er niet

als iemand andwoord geeft, sta je met de mond vol tanden

als je wat woorden kent en kleine zinnetjes, kan je een gesprekje een beetje volgen, mits de woorden erin voorkomen…dan nog

kinderen willen je nog wel wat woorden leren, die spreken ook nog wel wat engels

• Britt-Marie

Een aantal jaar geleden ben ik samen met mijn dochter op “les”

geweest. Nou-na 1 jaar les hebben gehad kunden wij sommige

dingen wel verstaan maar lang geen gesprek voeren. Dat werd ons

ook gelijk door de leraar verteld. Wij zijn gewoon via Volksuniversiteit

op les geweest. Kijk straks maar als de folders van alle cursusen

binnenkomen met de reclame, misschien staat er iets tussen wat

bij jullie in de buurt gegeven word. En vooral-heel veel succes…..

• S. Jonker

Bedankt voor alle reakties. We hebben een gratis audio cursus gedownload van het web en misschien dat we op cursus gaan in amsterdam. We houden ons nog steeds aanbevolen om hier in de omgeving les te krijgen. Er zijn zo en zo al 5 leerlingen.

Gr. S. jonker

• Sanne

Hallo,

Ik lees dat jullie misschien in Amsterdam op les gaan.

Dus er is in Amsterdam een school/taleninstituut die kroatische taalles geeft.

Groetjes, Sandra