Wist u dat .... Kroatie?

• Josip

Allerlei handige weetjes over Kroatie waarme je zeker de show kan stelen in Kroatie of binnen de Kroatische kringen in Nederland. Verras hen en je omgeving met deze diepgaande weetjes over Kroatie.

Informatief maar vooral leuk om te lezen…

*edit* link verwijderd *edit*

m.v.g

Josip

• Guido

Josip,mijn dank voor je info maar je site is nu al voldoende bekend denk ik.

• lipik

en nog meer en beter uitgelegd : http://www.kroatie.org/kroatie.php?h=weetjes

;)

• edwin

nog een paar weetjes op het gebied van sport:

wist u dat Kroatië bijna zijn Wereld Beker skiën niet meer mocht houden omdat “fans” met ijsballen gooiden naar tegenstanders van Janica Kostelic op Medvenica bij Zagreb?

wist u dat Zvonimir Boban de eerste homofiele voetballer is die meedeed aan de Wereldkampioenschappen voetbal?

wist u dat wanneer Dinamo Zagreb zijn extreemrechtse aanhangers niet meer zou toelaten bij thuiswedstrijden, dat er dan nog slechts enkele tientallen toeschouwers op de tribunes zouden zitten?

• MarkoMarko

Wist u dat de “sport”weetjes van Edwin nog veel meer zeggen over Edwin zelf dan over al die “sport”wetenswaardigehden die hij hier aanhaalt?

Edwin, bij RTL-Boulevard hebben ze misschien nog een vacature.

• Jo

Deze linkjes heel erg op SPAMbeginnen te lijken.

• Norbert HR

Wist u dat de ‘wist u datjes’ van Edwin echter wel 100 % waar zijn ?

Wist u overigens ook dat er een nieuwe belasting wordt ingevoerd per 1 juli waardoor huiseigenaren, welke hun huis middels een bedrijf moesten kopen, flink belasting gaan betalen en wellicht op die manier gedwongen worden hun huizen weer te verkopen ?

• edwin

wist u dat het commentaar van MarkoMarko op mij meer zegt over MarkoMarko zelf dan over mij?

• heleen sonnemans

Wist U dat booteigenaren, die permanent wonen in kroatie

ook voor een heel jaar touristenbelasting moeten betalen afhankeliijk v/d grootte v/d boot.

In 1x te voldoen bij de havenmeester.

Dit is een nieuwe regelgeving per 1 juni 2010.

Als men dit betaald heeft hoeft men geen touristenbelasting tebetalen bij bezoek aan andere marina,s in kroatie.

groetjes Heleen

• MarkoMarko

100% waar? Volgens mij is Boban zeker niet de eerste, maar tot op heden de laatste homofiele voetballer die op een WK gespeeld heeft. Gaat dit jaar waarschijnlijk geklopt worden door Cristiano Ronaldo. Lekker belangrijk en een hoogst interessante sportprestatie.