Voor degenen die de topic over de wegwerkzaamheden in de diverse landen niet lezen of die niet op de kaarten hebben gekeken……………..
De weg Salzburg - Villach gaat voor extreem lange files zorgen en kun je maar beter vermijden. Ik heb de weg afgelopen vrijdagnacht gereden en op vele plekken is de snelweg teruggebracht tot een enkele, smalle rijstrook. Vaak is dat ook nog op wegen met een flink stijgings percentage waardoor zwaar verkeer slechts extreem langzaam zal rijden.
Daar het normaal gesproken bij de Tauern tunnel en andere tunnels al lange wachttijden kan geven moet je nu helemaal rekening gaan houden met nog veel langere wachttijden. De wegwerkzaamheden zijn ook dusdanig dat dit niet even in een paar weken voorbij zal zijn. Het vakantie verkeer zal veel hinder ondervinden en ik kan alleen maar adviseren om deze weg NIET overdag te proberen.
Verzin een andere route of rij diep in de nacht (na 2 of 3 uur 's nachts).
Ook Duitsland is werkelijk een en al ‘Baustelle’ en ook dat zijn lange termijn projecten, dus ook daar zul je veel vertraging tegen komen. Stuttgart - Munchen is min of meer rijden van de ene naar de andere Baustelle en daar moet je van houden, ik in ieder geval niet.
Italie heb ik een paar weken terug gereden (komende uit Frankrijk) en geen enkele werkplek tegen gekomen, kan dus een goed alternatief zijn.
Eenieder kan er zijn plezier mee doen ……….of niet, maar in ieder geval is dit de situatie in Oostenrijk en Duitsland op dit moment.