Heksenjacht op gestalde caravan

• willemt158

Hallo mensen

Ook ik heb een vraag. Ik had deze al bij caravan stalliing gezocht geplaatst, maar denk dat deze vraag toch iets verder gaat.

Ook wij lopen te denken om onze 20 jarige caravan te stallen bij Rovinj

Ik kom op internet nogal veel tegen, vooral op duitse forums (ik woon in Duitsland) dat de belastingdienst in kroatie een heksenjacht heeft geopend op gestalde caravans, boten, en aanhangers en de naheffingen erg fors zijn.

Wat ik zoal lees is dat je als een caravan er langer dan een half jaar staat je de caravan eigenlijk al moet invoeren in kroatie. in ieder geval moet hij, naar ik begreep, om de 2 jaar het land uit.

iemand hier ervaring mee of iemand die precies weet hoe dit zit.

Met vr. gr. Willem

• ludo

willem,ik heb begrepen dat je met jou caravan om de 2 jaar naar de keuring moet.Dat is ook zo,ook al staat ie in kroatie,na wat ik begrepen heb toch.mijn caravan is ook gestald in rovinj,maar die weegt minder dan 750 kg,en die moet niet gekeurd worden,in belgie toch niet,daarom heb ik hem ook gestald.en de eigenaar van de caravanstalling kent de belgische wetgeving ook.

hij staat er toch al 5 jaar,en heb helemaal nog geen problemen ondervonden,en hij ook niet

groetjes en een fijne vakantie

• willemt158

Hallo Ludo

Die 2 jaarlijkse keuring bij de TUV is het probleem niet, zoalng de caravan niet meer in Duitsland is, deze keuring geldt namelijk alleen voor Duitsland. zolang de caravan daar niet meer is, is er niets aan de hand., behalve als je weer terugkomt.

Het “probleem”is de kroatische belastingsdienst, daar lees ik het een en ander over..

Jij hebt je caravan daar al 5 jaar zonder problemen gestald, dat is mooi om te lezen.

Iemand nog andere ervaringen ??

gr. Willem