laptop

• donald.myriam

Weer even een vraagje van Donald en Myriam !!!!!

door mijn werk moet ik toch wel eens in de paar dagen over internet kunnen beschikken , dus is het plan

om mijn laptop mee te nemen , heeft dat zin of niet ? kan je bv een mobiel abb nemen die ook in Kroatie werkt !

Tips zijn zeer welkom

Gr Donald

• lipik

Probeer gewoon hier en daar eens je wifi uit. Op veel plaatsen kan je zelfs gratis surfen. Zo kan je in gans het centrum van Rijeka gratis wifi gebruiken van Stad Rijeka.

• joop

Zojuist twee weken door Kroatie gereisd. Overal was (gratis) internet beschikbaar. Elk appartement had internet en elk hotel had internet.

En als het goed is heeft elke laptob draadloze internet mogelijkheden of je moet een hele ouderwetse hebben.

Ook op terrasjes is vaak een wifi zone waar je gebruik van kan maken als je wat besteld.

• lavanda

Joop.

Mag ik vragen waar je was?? Vorig jaar op Brac en de omgeving van Trogir was er op geen enkel terras een mogelijkheid voor internet…..ook de appartementen waar wij zaten niet…..Dit jaar gaan we naar Cavtat, daar zou wel een internet-mogelijkheid moeten zijn,maar dat is nog even afwachten…Dus helemaal vanzelfsprekend is de internetmogelijkheid niet……

• Jablan

Donald, je kunt in Kroatië mobiel prepaid-internetten.

Alle informatie bij de krantenkiosken, het is een actie van HR-Telecom om ook in de meer afgelegen gebieden snel internet aan te bieden. Je koopt een simkaart en via je mobiel kun je internetten, werkt ook als je je mobiel aan je laptop koppelt.

• donald.myriam

Allemaal hartelijk bedankt,wanneer jullie ons nog meer te bieden hebben aan adviesen dan graag !

• L

In Cavtat kan je o.a. in “Ancora” voor een paar € een uur internetten ( langer kan natuurlijk ook ), eigenaar/bedrijfsleider heeft jaren in Nl gewoond en spreekt goed ABN..

Goede vakantie,

L

• joop

Lavanda, wij waren in Porec, Trogir (waar ook een internet cafe is), Rovinj, Rabac, Zadar, Dubrovnik, Zagreb.

Wij boeken niets van tevoren. In Trogir gewoon bij een bureautje naar een appartement met wfi gevraagd. Kon je ook gewoon gebruiken voor het appartement op het terras.

Er zijn ook sleutelhangers en zelfs tshirts waarmee je kan zien of er wifi beschikbaar is. Ik kan ook op telefoon zien of er wifi is.

Waarom betalen in een internetcafe (volgens mij 20 kuna per uur) als je het vaak gratis kan in een appartement.

Appartementeigenaren maakten ook wel een wep-sleutel aan zodat je op hun account kon internetten.

Ik heb dus nergens problemen gehad, maar ik vraag er ook ter plekke na.

Veel hotels hebben ook een open wifi verbinding.