Wij gaan dit jaar voor de 2 x naar Trogir , na 19 x regio Dubrovnik
Trogir zelf is inderdaad op 1 dag te bezoeken , er zijn verschillende levendige bars aan de haven , echt nachtleven vindt je niet in Trogir , als daar van houd moet je volgens sommige van ons op het eiland Brac zijn ( het nieuwe Ibiza ) .
Rond Trogir zijn inderdaad een paar dingen te bezoek zoals het fort van Kris en opgravingen in Solana ( niet echt Pompei of Efeze )
Zoals reeds eerder vermeld is Sibinek de moeite en ook reeds eerder vemeld het NP KRKA .
Zoals Norbert verteld , en hij heeft het meestal aan het rechte eind , is de Kastela -Riviera niet echt het……
Laat jullie echter niet ontmoedigen op het schiereiland net voor Trogir , Ciovo zijn ruime stranden met toffe strand-bars , ook culinair zijn er toffe dingen te doen in Trogir , Restaurant Alka bv is een topper ( wel NIET de goedkoopste ) in de oude stad zelf zijn een paar toffe restaurantjes gewoon kijken veel volk = lekker eten voor een eerlijke prijs
Er is ook elke dag een mark in Trogir , net naast de mark zijn de vlees hallen ( een paar slagers ) ga gerust binnen en toon wel stuk van het vlees je wil (spotgoedkoop en de smaak van het vlees die we kende van onze grootouders) rechtover de markt is de overdekte vismarkt , als je vroeg komt , voor 10 uur koop je voor géén geld vis en schaaldieren , later op de dag nog goedkoper maar minder vers .
Wijzelf logeren op het schiereiland Ciovo DRUK en de wegen zijn zéér steil dus niet echt voor mensen die slecht te been zijn .
De uitstap naar Dubrovnik hebben wij vorig jaar gedaan om vrienden daar te bezoeken , doe het NOOIT op 1 dag zoals hierboven vermeld , het parkeerprobleem in/en rond Dubrovnik is een gigantisch probleem , doe je het toch probeer dan een parking te vinden onder de Tuchman brug in de haven van Gruz , das de haven waar de cruise schepen aankomen , vandaar neem je de bus ( ik denk nr 6 naar de oude stad ) Logeren in de oude stad in de zomer periode is quasi onmogelijk of onbetaalbaar (reken snel op 100/persoon/nacht ). Vraag liever info via Rita Jossaert (zie boven ) zij heeft familie wonen in het rustige Plat een paar km van Dubrovnik , mooie kamer voor een eerlijke prijs . GEEN REKLAME MAAR EEN EERLIJK ADVIES .
Wij vertrekken 12 juli en volgen de weg Luxemburg - Karlsruhe -Landau-Munchen -Salsburg en dan de bekende weg verder .Ik heb deze weg bewust gekozen wegens de vele werkzaamheden op het normale circuut via Franfurt , ik hoop dat dit de goede keuze is ik maak ook een ommetje om de tunnels in Oostenrijk te omzeilen , deze zijn doodeng en meestal staan er zéér grote file's
In elk geval prettige reis
Linda en Geert