Nog beter gezegd… na Bura! De dag nadat er Bura geweest is, is alles helder en scherp afgetekend, ook de kleuren zijn dan vele malen mooier.
Wat Split betreft… ik ben het eens met MarkoMarko! Split is weldegelijk interessant. Er is niet alleen heel veel te zien, maar ook biedt ‘t veel vertier. Na 37 jaar ben ik hier nog steeds niet uitgekeken en vermaak me hier iedere dag prima. Alleen de oude binnenstad is al meer dan de moeite waard. Een fotograaf kan z’n hart hier echt ophalen. Ook is ‘t leuk om bijv. Sustipan en de Marjan te bezoeken. Vanaf de top van de Marjan heeft men een mooi uitzicht over de omgeving. Elke avond vindt men volop vertier in het centrum van de stad. Behalve dat men o.a. naar ’spontane Klapa's' in het centrum kan luisteren, treden er diverse acrobaten op, kan men op Riva naar volksdansen kijken, naar professionele Klapa's luisteren etc. etc. Er is voor elk wat wils. Verder is het heerlijk om langs de kust te wandelen, er is vanaf 't centrum maar liefst 18 km boulevard tot Stobreč met mooi uitzicht op de eilanden. Het is een heerlijke, levendige stad waar het prima vertoeven is.
Tip: ga niet met de auto van Trogir naar Split. Het valt niet mee om je auto kwijt te raken! Pak liever het ‘taxibootje’ de ‘Tri Sestrice’! Het vaart meerdere keren per dag op en neer tussen Split en Trogir en kost niet veel. Je stapt dan op de boulevard in het centrum van Split uit. Het is bovendien een leuk tochtje en onderweg loop je de kans dolfijnen te zien. Dit jaar is er overigens nog een taxiboot die op en neer vaart, maar die is duurder.
De enige Kaštela dat eventueel een bezoekje waard zou zijn, is Kaštel Kambelovac. Verder is bijv. ‘Radmanove Mlinice’, bij Omiš, een bezoek waard. Wanneer het overal ‘bloedjes’ is, is de temperatuur daar heel aangenaam en een duik in de Cetina heel verfrissend Zal een link bijvoegen!
http://www.radmanove-mlinice.hr/
Een goede reis en fijne vakantie gewenst!