route krk over zagreb

• roger

Hallo alle,

wRijd er wel eens de route vanuit venlo over nurnberg-regensburg-linz-gras-zagreb naar krk?

Ik wilde weten of daar ook veel vrtraging is,wij gaan laatst juli.

alvast bedankt

groetjes roger

• JaPa :o)

Roger,

Wij (JaPa) komen al vele jaren op het eiland Krk, maar hebben nog nooit de door jou voorgestelde route gereden, maar natuurlijk is dat te doen.

Het meest logische vanuit Venlo zou zijn dat jullie via de A61 en de A8, en later via de A10 in Oostenrijk richting Villach-Ljubljana en Rijeka naar Krk zouden rijden, maar dan zit je hoogstwaarschijnlijk opgescheept met veel files onderweg.

De route via Graz geeft ook niet de garantie dat je zonder files op het eiland zult aankomen, want velen zijn in die periode onderweg naar hun vakantiebestemming, ook zij die richting Dalmatië gaan rijden via Graz. Je zou eventueel de binnendoor route via Kufstein, Mittersill en Lienz kunnen rijden, dan kom je uiteindelijk uit bij Tolmezzo waarna je dan richting Triëste kunt rijden en dan in de richting Kozina en Rijeka zo naar het eiland Krk. De laatste sugestie is niet geschikt om met een caravan te rijden. En ik ben bang dat er meerdere deze route richting Kroatië zullen nemen. Het is wel een mooie route door al de verschillende dorpen en stadjes.

Ook begint die tijd ook de Italiaanse vakantieuittocht richting Slovenië en Kroatië, en daar moet je ook niet tussen zitten. Het blijft voor iedereen een gok welke route je zou moeten nemen nu er zoveel aan de weg wordt gewerkt in Duitsland en Oostenrijk.

Ik hoop dat ik je een beetje “op weg” heb kunnen helpen met deze informatie, en voor wat uitgebreidere informatie over Kroatië en Krk in het bijzonder kan je ook onze website http://www.eilandkrkkroatie.nl bekijken.

Een goede vakantie, en veilige reis toegewenst door:

JaPa.