kuna-euro

• geert wauters

Enige tijd heeft iemand een handig omreken formulletje gezet om Kuna om te rekenen naar Euro en omgekeerd Ik kan het niet meer terug vinden

Vertrek 12/07 naar Trogir

Groetjes

Linda en Geert

• Norbert HR

Hou globaal 1 euro is 7 Kuna aan.

Wil je Pietje Precies zijn dan hou je de wisselkoers aan, die ligt ergens rond de 7,25 Kuna voor 1 euro.

Wisselkoers verandert nauwelijks, dus heeft weinig zin om iedere dag de wisselkoers te checken.

• JaPa :o)

Geert

Misschien bedoel je deze:

http://www.japaned.nl/japaned/koers/

En klik dan op XE.com.

De koers is elke dag anders!

JaPa.

• lipik

nog eenvoudiger : tik in in google :

1 euro in kuna

of

1 euro in kuna

• Jo

Je mag zelfs 742 kuna in euro ingeven. Je krijgt netjes bovenaan het omgerekende bedrag.

• Robert

De wisselkoers is de laatste weken toch wat gezakt. De middenkoers ligt op zo'n 7,20 kuna voor een Euro, maar de klant krijgt zo'n 7,15 kuna als wisselkoers.

7 kuna voor een Euro komt zo aardig dichtbij…

• rita

Dag Geert,

Ik ben nog van de oude stempel en tel de Kuna nog in Belgische frank.

Ik reken ongeveer 6 frank voor 1 Kuna.

Meestal haal ik af met bancontact, ik ga zelden wisselen, vroeger deden we dat wel maar bancontact is handiger.

Ik moet wel toegeven dat ik niet echt controleer hoeveel we opdoen op vakantie, mijn moto is : ik ben met vakantie en als ik terug kom heb ik toch opnieuw mijn loon.

prettig verlof en misschien tot in Trogir. Ik zal je mijn gsm nr ddoormailen.

spoedige reis, wij vertrekken as vrijdag en zijn op 2 uurtjes in Dubrovnik.

• Guido

Rita,ik hoop dat je er rekening mee houdt dat het frankske van toen nu maar een half frankske waard is.Wat het gebruik van bankpasjes in het buitenland betreft ben ik dan van de oude stempel:ik gebruik ze in het buitenland niet.Ik betaal steeds in de munt van het land en wissel naar behoefte bij de bank en dat lijkt me toevallig ook nog het goedkoopst.Waar is de tijd dat ik met 5 verschillende muntsoorten op zak naar Joegoslavië ging??

• JaPa :o)

Guido,

Wisselen bij de bank in Kroatië kost altijd provisie.

Geld opnemen via een betaalautomaat in Kroatië krijg je de dagkoers van dat moment, en betaal je afhankelijk van je betaalpakket bij de bank vaak niets extra!

Dat is mijn jaaaaaaren lange ervaring.

JaPa.

• lavanda

Inderdaad, volgens mij ben je de laatste jaren met het wisselen van euro;s ter plaatse duurder uit……