Bustransport Rijeka naar Mali Losinj

• JMA

Hallo,

De dochter van mijn vriendin vliegt volgende week zondag 11 juli naar Krk/Rijeka airport en moet vervolgens nog naar Mali Losinj zien te komen bij voorkeur met de bus.

Weet iemand of er op zondag rond 6 uur / 7 uur s'avonds nog bussen rijden die kant op? En hoeveel kost een buskaartje ongeveer? Zit daar dan ook de overtocht met de ferry al in?

Bedankt alvast voor de reacties.

Gr,

Jolanda

• MarkoMarko

Dan moet je de buslijn RIJEKA-MERAG-VELI LOŠINJ hebben. Deze stopt o.a. in Omisalj (niet ver van het vliegveld). Voor vertrektijden en prijzen zie: http://www.autotrans.hr/index.php?c=timetable

Hou bij het ingeven van de vertrek- en aankomstplaats rekening met de “afwijkende” Kroatische letters, anders wordt de plaatsnaam niet herkend.

In jullie geval kun je het beste intypen: “omi” (als vetrekplaats) en “mali lo” (als aankomstplaats). Daarna kun je uit een selectbox de precieze op-/uitstapplaats selecteren.

Vanaf het vliegveld gaan bij mijn weten enkel bussen naar Rijeka. Het is overdreven eerst helemaal naar Rijeka te gaan om vervolgens het hele eind weer terug te rijden. Misschien is de buschauffeur zo coulant de dochter van je vriendin nabij Omisalj af te zetten, waar ze de bus dus kan nemen.

• MarkoMarko

PS. De genoemde prijzen zijn inclusief de bootovertocht.

• lipik

Jolanda,

Ik zit zondag 11 juli op hetzelfde vliegtuig. Ik moet weliswaar de andere kant uit (richting Rijeka) maar ik wil uw dochter wel in Omisalj afzetten.

mail me anders maar op info@kroatie.org

Hans

• lipik

Omisalj - Mali Losinj

20:25 22:57 AUTOTRANS d.o.o. Rijeka

Dit is de enige bus volgens mij. De vroeger is om 16.55 maar vliegtuig land pas om 17.40 De volgende is pas 's anderendaags.

Een betere webstek om bus-tijden te zoeken is deze : http://www.autobusni-kolodvor.com/en/timetable.aspx Die van autotrans is nogal nukkig soms.

Hans

• MarkoMarko

Hans,

Volgens de door jou opgegeven site vertrekt de laatste bus inderdaad om 20:25. Zou een lijn van Autotrans zijn, maar na doorklikken lijkt dat een bus vanuit Zagreb te zijn die mogelijk rechtstreeks naar Krk (dus niet via Rijeka) rijdt en verder. Niet dat ik onnodig verwarring willen scheppen, maar volgens de site van Autotrans zelf vertrekt de laatste bus om 19.09 uit Omisalj.

Marko

• lipik

Marko,

'k heb het even nagekeken, en er is dus een lijn die rechtstreeks van Zagreb naar Omisalj en dan verder via via naar Mali Losinj gaat. Volgens de dienstregeling van Busstation Zagreb is dat dezelfde die ik hiervoor opgaf. Deze wordt volgens Autobus Zagreb uitgebaat door Autotrans Rijeka, maar op die hun webstek komt die zoals U zegt niet voor. Ik heb nu wel het volste vertrouwen in die regeling van AZ, ik gebruikte die al vaak. Wat zou kunnen is dat die lijn door 2 verschillende maatschappijen uitgebaat wordt en dat Autotrans tot Omisalj rijdt en dat van daar een andere de lijn overneemt tot Mali Losinj…

In elk geval is dit snel te controleren als het zover is. En indien nodig voer ik ze wel door tot aan de traject.

…en kijk wat ik onder het tikken van deze post nog vind : http://www.tz-malilosinj.hr/ArrivalBus.aspx een word-documentje van Autotrans zelf met de dienstregeling van deze zomer voor Cres/Losinj. En daar staat die bus dan weer wel op ! Ik heb nooit echt van die site van Autotrans gehouden ;-) Hun bussen zijn gelukkig beter.

En er is zelfs een bus om 19.15, zelfs dat moet nog lukken.

Hans

• MarkoMarko

Dan zal het zal allemaal wel loslopen.