Navigatieapparatuur

• JaPa :o)

Handig om te weten lijkt mij,

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/over-anwb/rechtshulp/rechtshulpwijzers/nw-versies/rhw_navigatieapparatuur_met_flitspaalsignalering_i.pdf

Allen een fijne en veilige vakantie toegewenst door:

JaPa.

• lipik

Staan er in Kroatie flitspalen ? Weet iemand dat ? Ik heb er bij mijn weten nog geen gezien. Wel mobiele bemande flitsers, die zijn er genoeg.

En als er flitspalen zijn, laat het ons dan weten waar. Kan een interessant topic worden dan…

Hans

• JaPa :o)

Hans,

Er is flitspaalinformatie te koop met o.a. de volgende landen:

Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Luxemburg, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Ijsland, Italië, Kroatië, Liechtenstein, Lithuenië, Malta, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

Google maar eens op internet!

Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die weten waar ze staan.

JaPa.

• Norbert HR

Flitspalen in Kroatie ben ik nog nooit tegengekomen, maar…………………politie langs de kant van de weg zul je in overvloed vinden. Soms heb je het idee dat je in een politiestaat bent beland, dan wemelt het van de politie.

Op de drukke vakantiedagen trekt de politie er dan ook massaal op uit en gezien de financien van de overheid op dit moment zul je rekening moeten houden met de meest vreemde bekeuringen. Men houdt tegenwoordig gewoon auto's aan en dan zoeken ze net zo lang totdat er een bekeuring kan worden gegeven. Dit geschiedt normaal gesproken met Kroaten, maar zou me niets verbazen wanneer ze ook toeristen zo te grazen gaan nemen.

Daarom is er eigenlijk maar 1 advies:

Wanneer je niet bekend bent met de vaste controle plekken van de politie, laat het snel rijden dan maar achterwegen, je loopt geheid tegen een bekeuring aan. Zorg dat je al je papieren in orde hebt, gooi een EHBO kit, brandblusser en de nodige hesjes in de auto en zorg ervoor dat alle lampen netjes werken. Op die manier ontneem je ze al de meest voor de hand liggende bekeuringen.

Op de snelwegen mag je 130 km/u en 140 doen ze niet zo moeilijk over, maar 200 km/u levert een aardige prent op wanneer je wordt gepakt. Men rijdt rond in ‘onopvallende’ videowagens (net zoals in Nederland) en je mag cash afrekenen. Geen cash bij je ? Dan worden de problemen nog groter.

Een flits service heeft dan ook geen enkele zin in Kroatie.

In Duitsland en Oostenrijk wordt ook volop geflitst en waar staan ze dan ? Niet in de Baustellen, maar ervoor, dus op de plek waar de snelheid terug moet naar 100 en 80, dus ruim voor de Baustele zelf. Daar ben ik pas geleden geflitst, reed keurig mee met het verkeer en allemaal waren we aan het afremmen naar 80, maar was al te laat. Ben dus nu benieuwd of die bekeuring nog wordt nagezonden.