Oversteek Dubrovnik - Bari

• Christ

Wij willen een reis gaan maken door Slovenië en vooral Kroatië. Het idee is om langzaam van Istrië via de kust naar Dubrovnik te gaan. Terug via dezelfde weg is saai en dus willen we met auto en caravan van Dubrovnik (of ergens in die omgeving) met de boot over te steken naar de zuidpunt van Italië (Bari?). Ik neem aan dat veerboten deze verbinding invullen.

Wie kan er meer informatie geven? Moet je de oversteek van te voren boeken? Of kun je dat ter plaatse organiseren? Wat zijn de kosten ongeveer?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Christ

• JaPa :o)

Christ,

Met deze link kan je een heel eind komen denk ik:

http://www.directferries.nl/veerboten_van_kroatie_naar_italie.htm

JaPa.

• rita

en kijk ook eens op de website van Jadrolinja, ik denk dat die ook op italie varen maar ben niet zeker.

anders even contact opnemen met de toeristische dienst in dubrovnik, die helpen je wel verder

prettige vakantie

• MarkoMarko

Jadrolinija vaart inderdaad op Bari (Rijeka - Split - Dubrovnik - Bari en terug).

Alternatief is op de terugweg dezelfde lijn van Dubrovnik naar Rijeka te nemen.

Vanuit Zadar kun je ook uitwijken naar Ancona (Italië), maar dan moet je toch weer een groot deel dezelfde weg terug rijden.

Voor wat betreft reserveringen, die kun je doen zodra je in Dubrovnik bent bij het agentschap van Jadrolinija.

Misschien nog beter: een mail sturen naar Jadrolinija (via hun site)

Zie allemaal op: http://www.jadrolinija.hr/default.aspx?dpid=1522

• ellen van kooij

Ook het binnenland van Kroatie is zeker de moeite waard. Plitvice, Knin en (in Bosnie) Mostar.

Je zou dus ook via het binnenland naar het zuiden kunnen rijden en dan via de kustweg weer naar het noorden.

Waarom in deze richting en niet andersom? Omdat de kustweg langs veel diepe afgronden gaat en dan is het voor de bijrijder fijner als je naar het noorden rijdt….

• rita

of je kan ook de kustweg nemen tot makarska en daar de serpentine naar het binnenland en de “oude” weg nemen via Knin, Sinj, Plitvoce, karlovac, zagreb.

deze is zeker nog steeds een goed alternatief voor de soms heel drukke nieuwe autosnelweg maar je moet wel een goed chauffeur zijn.

maat qua natuur zeker een aanrader, ik mis deze weg nog steeds want ga nu met het vliegtuig

prettige vakantie