Finale WK volgen in Kroatie

• lipik

Wie heeft er weet van een plek (camping, cafe, …) waar men in groep (Nederlanders) de finale gaat volgen op tv. Ergens in de Kvarnerbaai of Istrie.

Tweede vraag : wordt de finale uitgezonden op BVN ? Is Ned 1 op sat te ontvangen (denk het niet…)

Hans

• nammerlaan

Zou je wel op tijd zijn voor de finale hans?

• lipik

Ik niet, maar m'n gasten … Nederlanders.

• Robert

De finale volg ik waarschijnlijk op Krk in mijn vakantiehuis :)

Of de wedstrijd wordt uitgezonden op BVN weet ik niet, maar Ned 1 zit hier niet op de satelliet, tenzij je een aparte kaart koopt in Nederland.

In Kroatie worden de wedstrijden allemaal uitgezonden op HRT 2 (overal te ontvangen).

• lipik

finale start pas om 20:30 dat moet ik zeker halen. Vliegtuig land om 17:40 en op KRK ben je op 30 minuten van de vliegtuigtrap naar de parking. Dan nog een paar honderd bochten en ik ben er. 'k zal nog tijd hebben om iets oranjes aan te trekken ;-))

• rebas

Voor de mensen die een schotelantenne bezitten.

Op sommige tijdstippen zijn alle nederlandse en belgische zenders beschikbaar via de satelliet.

Ik denk dat dit proefuitzendingen zijn.

Dus progammeer deze zenders en ga soms eens kijken als ze niet aan het uitzenden zijn.

Deze duren meestal een volle week.

• Carla

Hoi Hans,

Ik weet niet hoe 't in Istrië en de Kvarnerbaai gesteld is, maar in Split is er haast geen terras waar niet minstens één LCD-scherm hangt. Alle wedstrijden zijn gewoon te volgen. Zelf volg ik de wedstrijden met heel de Kroatische vriendenclub, waarvan de meeste uitgedost in Oranje :S, op een terrasje. Is gezelliger dan thuis kijken ;)

• Rex

BVN mag geen voetbal live uitzenden.

Heeft met de rechten te maken.

De NOS heeft de rechten om in NL live uit te zenden.

BVN zendt wereldwijd uit en kan dus niet live uitzenden.

Je kan NL1 wel bekijken op een schotel (Astra) maar dit moet je via een adres in NL regelen.

Weer om de rechten die alleen in NL gelden.

• Norbert HR

In de meeste bars/kroegen staat gewoon de televisie aan, weliswaar met Kroatisch commentaar, maar ‘who cares ?’.

Mocht je in zo'n bar dan beschikking hebben over internet zou je Radio 1 op kunnen zoeken en hoor je alsnog Jack van Gelder. Nadeel is dan wel dat het commentaar niet synchroon zal lopen met de beelden, maar lol heb je wel.