tolvignet slovenie

• gerhard klein gebbink

Hartelijke dank voor alle suggesties, raadgevingen en kritiek.

Resultaat :

Heenweg met vignet zoals bekend.

Wel vastgesteld dat in Oostenrijk, vlak voor de Sloveense grens, meer dan genoeg mogelijkheden zijn om vignet te kopen

Dat was les 1.

De terugweg. We moeswten weer een week-vignet hebben. Argeloos bij benzinestation gevraagd naar vignet. Werd daar niet verkocht.

Op weg naar Koper in Kroatie nog eens geprobeerd en daar kregen we te horen

“Die vignetten verkopen wij in Kroatie niet. Ga de grens over en in Slovenie bij het eerste het beste bezinestation zo'n ”ding“ kopen. Wij zijn geen Europa !!”

Zo gezegd, zo gedaan.

• Jablan

Nog een toevoeging: bewaar alles van je Slovenië-weekvignet, ook de kassabon!

Stop de restanten plastic en het kassabonnetje bij je autopapieren, zodat je het kunt laten zien wanneer de Sloveense politie erom vraagt.

• Joost123

Vignetten kon je makkelijk overal kopen.

Alleen gingen wij terug via Praag en wist niet dat we zo'n ding daar ook nodig hadden.

We kwamen binnen via een grensovergang in een klein dorpje waar niemand zat en allemaal sexclubs en casinp's stonden.

Stond niets over vignetten. Op de terug weg toen we van Tsjechie de grens over wilden richting NL nog even tanken bij laatste station.

Toen kwam er een politieman bij en toen konden we dokken. Weliswaar de laagste boete (50 euro ipv max 250 euro) omdat hij wel begreep dat wij het net deden om een paar euro te besparen.

Volgende keer toch maar even op internet snuffelen voor we ee grens over gaan.

• Astrid

Mijn ervaring was toch anders.

Voordat wij vorige week vertrokken uit Vrsar, gingen we eerst langs bij het OVM-benzinestation in Vrsar om af te tanken, en ik vroeg meteen naar een weekvignet. Zonder problemen verkochten zij tolvignetten voor Slovenie.

Of er verschil is tussen kleine en de grotere tankstations weet ik niet.

• Norbert HR

Ik begrijp al die paniek over een vignet absoluut niet.

Welke grens overgang je ook neemt, je komt altijd een benzine station tegen …………voordat je de snelweg opdraait, waar je een vignet kunt kopen.

Kun je het ding daar niet kopen dan kun je altijd nog de snelweg oprijden en bij het eerste de beste station alsnog een vignet kopen.

Kom je vanaf Italië, Oostenrijk etc dan liggen de benzinestations letterlijk op de grens, dus gewoon even stoppen, vignetje kopen en doorrijden.

Natuurlijk kun je overal in Kroatie wel benzine stations gaan zoeken waar je ze kunt kopen, lukt het dan is het meegenomen, maar waarom zo moeilijk doen wanneer het zo makkelijk is ?

Om eerlijk te zijn ik heb er nog nooit over nagedacht. Of ik ga over de parallel weg (wanneer ik naar Italië moet) of ik stop even, koop zo'n ding en rij weer verder, kost me hooguit 2 minuten.