Hittegolf

• Ivan

Houd rekening met extreme temperaturen de komende dagen!

De temperaturen gaan oplopen van zo'n 33°C tot 37°C, plaatselijk zelfs tot 40°C.

Ivan

• Robert

Ja ik zit er midden in. Ik ga zo maar eens een eindje hardlopen…

• Ivan

Robert,

Heel verstandig. Neem een paar biertjes mee.

Proost,

Ivan

• nammerlaan

lekker….kan mij niet warm genoeg zijn!

• Jablan

We zijn al gewaarschuwd …

Gisteravond gebeld door een hoteleigenaar in verband met de warmte, of we nog kans zagen een mobiele airco mee te nemen :)

• Robert

Dat van dat hardlopen was geen grapje…. Was best te doen trouwens in de schaduw 's avonds.

Vandaag is het overigens nog een stuk warmer dan gisteren. Het leek wel of er een fohn in mijn gezicht blies toen ik vanochtend het huis uitstapte. Het biertje bewaar ik dus maar voor vandaag :)

• Britt-Marie

Wij zijn vanavond teruggekomen van 2 weken vakantie in Crikvenica. Maar wat een hitte,

wat een hitte…pffft. Wij sliepen gewoon buiten om terras, op een meegenomen luchtbed.

Alle deuren en ramen open, behalve die van de ochtenzon-kant… De kids vochten om de

meegenomen ventilator. Het was echt niet leuk meer, sochtends om half negen de brood

snijden was genoeg om een stroom zweet over gezicht laten glijden. Vreselijk!!! Wij zijn

eerder weggegaan en hebben op terugweg een stop gemaakt in Lipica, Slovenie. Die

Lipica met de Lipizzanerpaarden. Overnachten in de bergen van Italie, zaterdag mooie

rit over de Grosglockneralpenstrasse, was tenmiste wat koeler. En savonds in een knallende

onweer in Oosterrijk overnachten-heerlijk eindelijk afkoeling. Dit jaar was het wel extreem

warm.

• Norbert HR

Had je nog een paar dagen langer gebleven dan was het misschien wat aangenamer voor je geweest, want momenteel is het een stuk frisser. Bij Rijeka staat een fikse storm, het is fris buiten, dus je hoeft niet meer buiten te slapen.

• Robert

Die storm mag van mij snel ophouden… Je kan niet meer lekker buiten lopen, er zijn zelfs wegen afgesloten (geweest) voor bepaalde voertuigen (motoren, caravans) en de verkoeling houdt op zodra je het raam dicht doet!

• Britt-Marie

Nou,

als ik het zo hoort zijn wij op tijd weggekomen…Het was ook mooi geweest, vind eigenlijk

2 weken aan de lange kant maar appartement kan alleen per volle week gehuurd worden.

Volgend jaar misschien toch eerst een week Oostenrijk/Slovenie en een week Crikvenica.

Er was trouwens bar weinig toeristen, de arme terrashouders hadden het moeilijk. Behalve

als het voetbal was, dan waren de terrasen vol. wij allemaal in oranje-helaas heeft het niet

geholpen…En wat een files kwamen wij zondag tegen in Duitsland!!!! Arme mensen die

dachten de drukte op de zaterdag ontwijken kwamen minstens 5 keer gigantisch vast te

zitten. Wij zijn zondagavond hier weggereden, 4 juli, en kunden in een stuk doorrijden

door Duitsland, in Oostenrijk sliepen ze allemaal(was 4-5 uur in de ochtend) wij zijn "binnen-

door" gereden via Felbertauern en Plockenpass, bevalt prima die weg. Duurt misschien wat

langer maar je rijd wel door.