Brandblusser

• Esther&Jean

Hallo allemaal

Even een vraagje: is het in Kroatie verplicht om een brandblusser in de auto te hebben???

Bedankt alvast.

Groetjes Esther

• Norbert HR

Voor zover mij bekend alleen bij bedrijfsauto's of auto's welke op naam van een bedrijf staan (dus ook personenwagens op naam van een bedrijf).

Voor buitenlanders wordt vaak wel een oogje dicht geknepen.

• JaPa :o)

Wat zijn de regels in Europa:

Brandblusser: Een brandblusser in de auto is verplicht in de volgende landen: Belgie, Bulgarije, Estland, Griekenland, Letland, Litouwen, Polen, Rusland, Turkije en Wit-Rusland.

Gevarendriehoek: België, Duitsland, Frankrijk, Bulgarije, Italië, Denemarken, Finland, Griekenland, Hongarije, Kroatië, Letland, Macedonië, Oostenrijk, Polen, Luxemburg, Portugal, Roemenië, Rusland, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Wit-Rusland, Zwitserland en Zweden.

Verbanddoos: België, Estland, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Joegoslavië, Kroatië, Letland, Litouwen, Macedonië, Oostenrijk, Roemenië, Rusland, Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Turkije en Wit-Rusland.

Veiligheidsvesten: België, Luxemburg, Oostenrijk, Kroatië, Italië, Slovenië, Hongarije, Spanje, Portugal en Frankrijk.

Bron: ANWB

JaPa.

• Jo

Moeten jullie in Nederland niets van dit alles hebben? Of heb je gewoon de andere landen opgesomd?

Neem voor Kroatië ook nog een set reservelampjes mee. En ook een sleepkabel is denk ik verplicht. Ik heb er in elk geval één in de disselbak van de vouwwagen zitten.