eiland Brac

• geert wauters

Wij zijn net 1 week terug van terug een supervakantie in Trogir , zéér warm weer , geen wolkje gezien op 2 weken , gelukkig hadden wij airco, toffe uitstappen , Krk , Split , Zadar, Sibenik , Primosten allemaal wondermooi .

Volgend jaar willen wij in de zelfde periode naar het eiland Brac , heeft iemand ervaring met dit eiland , weet iemand logie's ?

Groetjes

Geert en Linda

• Carla

Brač is een heel mooi, groen eiland met lieflijke plaatsjes en rustige baaitjes. Vanuit Split mag ik altijd graag even ‘overwippen’ naar Brač. De overvaart van Split naar Supetar duurt slechts één uurtje. Wanneer jullie op Brač zijn is het een ‘must’ om Vidova Gora te bezoeken. Vanaf de top heb je een schitterend uitzicht op de wijde omgeving, zoals o.a. Zlatni Rat, de eilanden Hvar, Vis, Korčula. Bij helder weer (ná Bura) is het zelfs mogelijk de toppen van de Apenijnen in Italië te zien. ‘Google’ maar eens op Internet en dan zul je genoeg mooie plaatjes tegenkomen ;)

Appartementen vind je te kust en te keur. Kijk eerst eens rond op Internet naar welk plaatsje jullie voorkeur uitgaat en dan vind je makkelijk genoeg een geschikt onderkomen. Zal je twee voorbeelden bijvoegen:

http://www.bracapartments.com/brac-apartments/accommodation-528.html

http://www.natalia-apartments.com/

• Carla

Geert, wat ook leuk is om te doen wanneer jullie Brač zelf verkend hebben… vanuit Bol op 't eiland Brač varen meerdere keren per dag voordelige taxiboten naar o.a. Jelsa (op Hvar) en de plaats Hvar. Met een taxibootje overvaren naar Jelsa duurt slechts 15 min. Het is aan te bevelen om bijv. 1 dag van te voren te reserveren, daar ze max. 8 personen meenemen. Ook kun je op deze wijze bijv. een dagje naar o.a. Korčula, Vis & de grotten bij Vis.

• geert wauters

Hallo Carla u bent de dame uit Split , of ben ik totaal verkeerd zoja u gaf mij vorig jaar een tip om Klappa muziek tekopen in de binnenstad van Split wel…. ik heb die muziek winkel gevonden en CD's gekocht en nog ééntje bij de klappazangers in de oude toren .

Wij zijn dit jaar voor de 2x op Ciovo geweest en hebben het wel gezien , ondanks wij een locatie hebben met een ZWEMBAD blijft het steeds een probleem om voorbij Trogir te geraken (brug) . Dit jaar waren wij in Zadar, Sibinek , Primosten ,Krk , Marina, Split ,Omis dus willen wij wel eens verhuizen .

Ik kijk zeker eens op de web-side's door u doorgestuurd

Groetjes

Geert en Linda

• Carla

Hoi Geert,

Ja, ik ben ‘die dame’ :) Met ‘de oude toren’ bedoel je vast Vestibul, de koepel bij de Sv. Duje. De verbindingsbrug tussen Trogir en Ciovo is altijd een probleem, met name in het hoogseizoen en na twee keer ben je daar inderdaad wel uitgekeken. Jullie hebben dit jaar in elk geval veel rondgetoerd en gezien. Mochten er nog vragen zijn m.b.t. Brač hoor ik het wel. Succes en alvast veel voorpret!

groetjes,

Carla

• geertwauters

Sorry Carla ik bedoelde met “dame”' niks vekeerd ik ben gewoon een oudere bouwjaar 1961 en wij hebben nog beleefdheiden geleerd . De brug tussen Ciovo en Trogir is inderdaad een merde , maar al bij al viel het dit jaar wel mee . Wel zééér veel

• Carla

Excuses niet nodig, Geert! Heb het geen moment verkeerd opgevat :) Overigens is mijn bouwjaar nóg gedateerder :D!

• lavanda

Hoi Geert,

Wij waren vorig jaar op Brac. Als je wilt heb ik een adres(moet ik wel even zoeken) van een adres in Postira.Groot en niet duur……

• geert

Sorry voor het laattijdig reageren .

Elke informatie over Brac is welkom , ook hulp bij logie's is meer dan welkom .

Wij zijn pas terug maar zijn nu al aan het plannen voor het volgende jaar .

Wij zoeken een logie , kamer met zeezicht en een ZWEMBAD , ik weet het is raar maar wij zwemmen nooit in de zee .

Groetjes

Geert en Linda