Huis voor een lieve hond gezocht

• Norbert HR

Ik weet dat dit niet de juiste plek is, maar toch.

Heb vorige week op de weg naar Buzet een hond gevonden, is een bastaard maar lijkt een beetje op een herder (iets te klein ervoor).

Het is een reu, lijkt me jonger dan 1 jaar en is een zeer lieve hond. Blaft niet, kan goed omgaan met andere honden, is zindelijk, kan prima binnen blijven, is heel aanhankelijk, prima met kinderen, heeft geen bijtreflex (als je hem onverwachts zou benaderen), mooie vacht en uiteraard momenteel iets te licht.

Het is geen wildebras, maar houdt van lopen en is helemaal gek op autorijden.

Ik heb hem meegenomen, denk dat hij zijn leven aan de ketting heeft gezeten en toen op straat is gegooid. Kennissen vonden de naam Ziggy wel leuk, dus zo heet hij nu en hij luistert er al naar !

Komende week neem ik hem mee naar de dierenarts, krijgt hij inentingen, chip, paspoort, alles erop en eraan.

Omdat ik naar Curacao ga kan ik Ziggy niet houden of meenemen. Ik wil hem ook niet in een asiel stoppen, hij is te gewend aan een huiselijk leven en is natuurlijk net van de straat gered.

Waarschijnlijk ben ik volgende week even in Nederland, dan gaat hij zoiezo mee, dus wie een leuke hond wil hebben (of iemand kent die een lieve hond zoekt) kan mij even mailen. Ik zal wel wat foto's maken.

Je hoeft niet voor de hond te betalen, je mag zelfs nog zelf bepalen of je de kosten van de chip, inentingen etc wilt vergoeden (zal maximaal 100 euro zijn).

Enige voorwaarde is dat hij in een goed huis terecht komt en dat hij zich daar helemaal happy voelt, hij heeft al genoeg mishandelingen achter de rug, nu is het tijd voor een normaal leven.

• kim

Hoi

Als ik jou was zou ik wel een contract met de mensen die hem willen aangaan dit omdat er genoeg mensen zijn die er iets anders mee doen dan dat ze zeggen.

Mij neef is hier voor gewaarschuwd toen hij ze hond weg deed.

En er toch een klein simbolies bedrag voor vragen al is het 25 euro

deze tips had me neef gekregen/

Heel veel succes met de hond

• Norbert HR

Kim,

Een contract heeft weinig zin, ik woon straks gewoon weer op de Antillen, kom hooguit eens per jaar of twee jaar een paar dagen naar Nederland en kan dus nooit controleren of ze goed voor de hond zullen zorgen.

Ik hoop echter, en kan dat ook redelijk beoordelen, dat een dierenliefhebber zich over hem wil ontfermen.

Het vragen van een prijs voor de hond is wel een goed idee, dat voorkomt dat handelaren en andere mishandelaars hem even op komen halen.

Deze hond hoort gewoon lekker bij een gezin te zitten, waar hij zich thuis voelt en waar iedereen blij is dat hij er is.

Voorlopig hoeft hij nog niet weg, hij blijft bij mij totdat ik in het vliegtuig stap (bij wijze van spreken).

• Marja

Hallo heeft u de hond nog?

vr. groet, Marja

• Norbert HR

Marja,

Ziggy zit inmiddels in Nederland, woont bij een familie met kleine kinderen en ze zijn dol op hem. Het gaat goed met hem en hij heeft een goed leven voor zich.

Mocht je een hond zoeken dan zijn er hier nog meer dan genoeg honden op zoek naar een goed huis en de meeste honden hebben een zeer lief karakter.

Waarschijnlijk kom ik eind volgende week weer even naar Nederland, kan er wel eentje meenemen. De dierenbescherming in Istria en Rijeka wordt gerund door Nederlanders en andere buitenlanders, zij zoeken immer goede huizen voor de honden.

• linsen jan

ben alleen en zoek gezelschapshond(niet te groot)om alleen zijn te combineren zijn gezelschap

• Norbert HR

Jan,

Ik rij komende zaterdag weer naar Nederland, heb even gebeld met de opvang. Ze hebben nu 2 honden klaar voor transport (paspoort, chip, ingeënt) welke voldoen aan die eigenschappen.

Eentje is het formaat mopshond (zeg maar zo groot als een huis kat), wil continu bij je op schoot liggen, zeer aanhankelijk, is een teefje en heeft kennelijk veel nestjes gehad (tepels hangen een beetje).

De ander is iets groter, zeg maar iets kleiner dan een poedel, heeft lang zwart haar met witte bef, heel lief beest, is naar schatting ongeveer 2 jaar oud.

Beide honden zitten nu thuis bij vrijwilligers van de opvang en wachten nu op een goed huis.

Wanneer je mij even een e-mail (indcur@yahoo.com) stuurt dan krijg je morgen de foto's van de honden en als het wat voor je is neem ik hem/haar zaterdag wel mee in de auto naar Nederland.

• mirjana

Echt top Norbert dat je je zo bekommert om die arme hondjes want er is nog een lange weg te gaan voor Kroatie en het beleid rondom zwerfdieren

• Geert

Hallo lieve mensen.

Daar ik naar Zuid Amerika ga verhuisen ben ik met spoed opzoek naar een huis voor mijn lieve hond.

Zijn naam is Pub, ja ja mooie grote zwart bruine hond van rond de 60 kilo.

Erg lief en aanhankelijk, maar ik geef wel aan dat door zijn ouderdom(11 jaar) kan hij niet meer goed tegen de drukte van kleine kinderen.

Hij gaat graag wandelen maar wel kleine stukjes.

Slaapt veel, maar komt graag ff met zijn kop op jou schoot liggen.

Heb jij een plek voor hem?

Neem dan contact met ons op via email .

Hij is geent door de jaren heen, erg gezond en gechipt.

Laat je telefoon mummer achter en we bellen snel.

• geert

Is al opgelost