Ik weet dat dit niet de juiste plek is, maar toch.
Heb vorige week op de weg naar Buzet een hond gevonden, is een bastaard maar lijkt een beetje op een herder (iets te klein ervoor).
Het is een reu, lijkt me jonger dan 1 jaar en is een zeer lieve hond. Blaft niet, kan goed omgaan met andere honden, is zindelijk, kan prima binnen blijven, is heel aanhankelijk, prima met kinderen, heeft geen bijtreflex (als je hem onverwachts zou benaderen), mooie vacht en uiteraard momenteel iets te licht.
Het is geen wildebras, maar houdt van lopen en is helemaal gek op autorijden.
Ik heb hem meegenomen, denk dat hij zijn leven aan de ketting heeft gezeten en toen op straat is gegooid. Kennissen vonden de naam Ziggy wel leuk, dus zo heet hij nu en hij luistert er al naar !
Komende week neem ik hem mee naar de dierenarts, krijgt hij inentingen, chip, paspoort, alles erop en eraan.
Omdat ik naar Curacao ga kan ik Ziggy niet houden of meenemen. Ik wil hem ook niet in een asiel stoppen, hij is te gewend aan een huiselijk leven en is natuurlijk net van de straat gered.
Waarschijnlijk ben ik volgende week even in Nederland, dan gaat hij zoiezo mee, dus wie een leuke hond wil hebben (of iemand kent die een lieve hond zoekt) kan mij even mailen. Ik zal wel wat foto's maken.
Je hoeft niet voor de hond te betalen, je mag zelfs nog zelf bepalen of je de kosten van de chip, inentingen etc wilt vergoeden (zal maximaal 100 euro zijn).
Enige voorwaarde is dat hij in een goed huis terecht komt en dat hij zich daar helemaal happy voelt, hij heeft al genoeg mishandelingen achter de rug, nu is het tijd voor een normaal leven.