Het dorpje Silo op het eiland KRK

• de hullu

Wij zijn een huisje aan het zoeken voor volgend jaar.Nu heb ik er 3 gezien die ons wel wat lijken en die zijn in Silo op het eiland KRK..

Kent iemand dit dorpje.

Zijn er terassen en restaurants.

Wij zijn 50 plussers dus hoeven we geen disco,s ,maar gaan graag op een terras zitten of uit eten.En naar het strand.plus ook nog wel wat bekijken.

We gaan ook nog naar de Plitvice meren.

Groeten Christianne

• Jo

Als jullie met de wagen gaan doe Plitvitce dan op de heen- of terugreis. Zeker niet met een bus vanop Krk in één dag.

Voorzie een volle dag voor Plitvice, is best de moeite waard.

• Britt-Marie

Hoi,

ik ken dorpje Silo alleen van een uitstapje met de boot van het tegenover gelegen

Crikvenica. Is echt een dorp hoor…ligt in een heel klein baai, zijn wel in ieder geval

2 restaurants…Winkels weet ik niet maar het is echt een dorpje van niets, zal savonds

ook niet echt veel te zien zijn. Iets verderop liggen de “modderbaden” is wel een keer

of 2 leuk maar… Silo ligt ook een beetje ver van alles, denk dat dichtsbijzijnde dorp

Vrbnik moet zijn, stelt ook echt niets voor. En als jullie naar het vasteland willen, moet

dat met de taxiboot naar Crikvenica of met de auto over de Krk-brug. Ik zou niet gauw

een huis huren in Silo om eerlijk te zijn. Misschien beter op het vasteland of richting stad

Krk als jullie nu op Krk willen verblijven. Succes

• JaPa :o)

Britt-Marie,

Ik had het niet beter kunnen omschrijven, maar het plaatsje Silo aan de oost-kust van Krk is inderdaad maar een kleine plaats om je vakantie daar door te brengen. Wij rijden daar elke vakantie wel even langs de haven om te kijken of er wat is veranderd, en steeds weer denk ik dan dat dit geen vakantieplaats voor ons zou zijn! Maar misschien zoekt Christianne wel de rust van zo'n klein plaatsje. Ze zou eventueel ook een appartementje in Krk-stad kunnen zoeken, daar hebben ze een mooie boulevard waar in de zomer van alles is te doen, en er zijn prima restaurants en pizzaria's en ijssalons enz. en misschien willen ze wel het appartementje dat wij elk jaar bij onze vrienden huren, gebruiken om hun vakantie in door te brengen. Christianne je moet maar eens op onze website http://www.eilandkrkkroatie.nl kijken voor meer informatie, en mocht het zo zijn dat je besluit om daar voor 2011 te reserveren, dan hoor ik dat graag van je, en om niet teleurgesteld te worden kan op tijd reserveren nooit kwaad!

Een fijne vakantie op het eiland Krk toegewenst door:

Jan en Paula (JaPa)

• de hullu

Hallo

Wij hebben diverse foto,s van Silo gezien ,we weten dat het maar een klein dorpje is.

Maar zo als ik heb gelezen zijn er toch wel enkele restaurantjes,waar ook een terras bij is.

Wij zijn geen mensen die graag uit gaan,wel graag uit eten gaan,en een terrasje pikken.

We gaan ook wel graag iets bekijken,maar met de auto kan je ook alle kanten uit.

Het massa toerisme hoeft voor ons niet.

En als we maar goed aan het strand kunnen zitten.

Groeten Christianne

• de hullu

Nog een vraagje die taxi boot is dat ook voor auto,s.En wat kost dat ongeveer.

• Britt-Marie

Hoi,

nee taxibootje is niet voor autos, is zo'n klein lawaaierig power-boot voor alleen passagiers

die varen af en aan van Crikvenica naar Silo. Als je de auto mee wil moet je maar over de

brug rijden, dat kost per keer 30 kuna als ik het goed heb. Ik heb er een keertje gezwommen

maar van een strand kan je niet echt spreken, was een stukje strandje pal aan de terras van

de ene restaurant.

• Norbert HR

Een paar jaar terug was er een leuk terrasje aan het water, maar om de een of andere duistere reden bestaat dat terras niet meer. Je zat er heel mooi, uitizicht over Crkvenica en 's avonds was dat natuurlijk wel mooi om te zien. Helaas dus.

Ik was er pas geleden nog (voor het seizoen) en zag toen dat er niet al teveel restaurants of terrasjes zijn. Er is wel een camping (heel klein) met een restaurantje, maar of deze ook toegankelijk is voor niet campinggasten………..geen idee.

Ruzica heeft er een huis vlakbij in de buurt, denk dat zij het meest over Silo kan melden.

Wel ken ik 1 aardig nadeel…………..wanneer er Bura heerst dan krijgt Silo de volle laag, dan waai je letterlijk uit je verschoning.