Terug uit Kroatie

• Kristien. C

Hallo,

Ik bedankt alle prikborders waar ik veel van opgestoken hebt voor we naar Kroatie zijn geweest en voor ons was het de eerste keer.

De reis naar Dalmatie was goed verlopen wel bij het heengaan veel wegenwerken met opstopping. Eenmaal aangekomen op de camping die zeer net was, wel wat moeilijke kampeerplaatsen met schuingroeiende bomen die in de weg stonden, maar dat had ook zijn charme's Gelukkig hadden wij een goede plaats. Kroatie heeft een pracht van een kust met de mooie eilanden.We hebben dan ook alles bezocht vanaf het Paklenica gebergte tot Split. Ook de watervallen van KRK en de Pletvicie meren Voor de Pletviciemeren hebben we een route via het binnenland gedaan met een prachtige uitzicht. Ook een boodtocht naar de kornatie eilanden gedaan ( dit was zeker niet een hoogtepunt ze zijn allemaal kaal. Een halfe dag was voor mij meer dan genoeg, ik denk dat er mooiere eilanden zijn verder in Kroatie!

Wat het eten betreft: wij hebben er super lekkere dingen gegeten om de twee dagen gingen we uit eten en gingen telkens weg met ons buikje vol voor weinig geld. Hadden ze maar hier in Belgie ook zo'n restaurants met zoveel vers eten op je bord voor zo'n weinig geld.

Een ding vind ik spijtig dat Kroatie overdruk is van toerisme en iedereen gaat aan het water liggen net als robotjes naast elkaar waar je bijna geen adem hebt om te genieten van de omgeving. Ik heb tweemaal aan het water gelegen in de vier weken dat ik in Kroatie ben geweest het was er telkens te druk en daar hou ik niet van.

We gaan er zeker nog terug maar dan gaan we wel buiten het siezoen, september zou de beste tijd zijn van het jaar omdat het water dan nog warm is en de massa tourisme is er dan ook weg. Dan bezoeken we andere streken van Kroatie.

Bedankt iedereen, groetjes Kristien.

• fbkoning

Na een aantal jaren Istrie hadden we besloten om dit jaar naar Dalmatie te gaan.

We hadden een app. in Tribunj en we hadden onze boot meegenomen.

Met al die eilanden voor de kust is het prima varen.Wat jij al zei Kristien het eten en drinken is daar perfect en nog betaalbaar.

Ook de uitstapjes naar b.v. Krka en (terugreis) Plitvice zij n geweldig.Maar van overtoerisme hebben wij weinig last van gehad.

We waren van 20-7 t/m 8-8 in Dalmatie en wij vonden het heerlijk rustig.Ook s'avonds was het gezellig op de terrasjes en altijd wel plek.

Dus massatoerisme hebben wij gelukkig niet meegemaakt.

Gr. F.B.Koning