Kroatische wijnen in de veiling

• Norbert HR

Wie van een goed wijntje houdt kan binnenkort meebieden op een partij Kroatische wijnen. Bij stom toeval ken ik de wijnen vrij goed en weet dat met name de Rose een prijswinnende wijn is, welke doorgaans voor rond de 12 euro wordt verkocht.

Ik kwam de wijnen tegen op een veilingsite en moet toegeven dat je wel een beetje dorst moet hebben…………..je koopt er meteen 500 tegelijk !!!

Maar wie van goede wijn houdt voor een redelijke prijs zou nu zijn slag kunnen slaan.

http://www.bva-auctions.com/auction/index/2316;jsessionid=f4658ccebcb5d05c387898083e01

• jan

Norbert die Kroatische wijnen aanbeveelt!

Het moet niet gekker worden.

• Norbert HR

Klopt, maar je koopt nu 500 flessen voor rond de 2 euro per stuk en dat brengt de prijs / kwaliteit verhouding weer tot normale proporties.

Ik heb nooit gezegd dat er in Kroatië geen goede wijnen zijn, zoek het maar even na en je zult het zien.

Wat ik immer heb gezegd, en nog altijd vol hou. is dat de prijs / kwaliteit verhouding van Kroatische wijnen volledig zoek is. Je betaalt minimaal 3 tot 5 keer de prijs welke je in Italië, Frankrijk, Chili, Argentinië of ieder ander wijnland zou betalen.

De oorzaken daarvan hebben we reeds vaak besproken en die veranderen dan ook niet.

Neemt niet weg dat Think Pink voor 2 euro een super deal is.

• geert wauters

Ik heb gisteren bij ons in de stad een dame leren kennen die ook schaamteloos toegaf dat ze bij een lokale wijn boer 600 flessen wijn gekocht had wel eens waar zonder wijnlabel voor 1500 euro (voor de lokale wijn boer niet onaardig ), het iligaal naar Belgie heeft gebracht een wijn etiket heeft laten drukken en verkocht voor 8 euro . Leuk handeltje lijkt mij snel 3300 euro winst , je kan er wel een paar keer voor over en weer rijden ?????Ze vertelde glimlachten dat ze dit handelthje reeds jaren deed en 600 flessen ……… een peulschil was . nog grotere verbazing , ze laat ook vaak wijnetiketten drukken van Franse of Spaane wijn domijnen , deze zogenaamde franse of spaanse wijnen kan ze dan makelijk slijten voor 10 a 12 euro …………

• Jo

Daar ga ik maar niet op reageren wat ik daar zou mee doen….

• JaPa :o)

Jo,

Met die kennis zou ik naar de politie gaan om dat te melden, want dit is oplichterij en belastingontduiking van het ergste soort.

Het is geen wonder dat het financieel niet goed gaat in België met dergelijke figuren!

En een ieder die een fles wijn bij haar koopt wordt dus ook belazerd en opgelicht!

Dan zullen de mensen die al flessen wijn bij haar hebben gekocht wel de laatste hebben gekocht, of ze moeten ook in het complot zitten!

Dit soort praktijken moet gestopt worden!!!

JaPa.

• MarkoMarko

Gaat het in Nederland financieel dan zoveel beter? Denk niet dat het een typisch Belgisch probleem is. Kijk maar eens in de kelder van je buurman….;)

• JaPa :o)

MarkoMarko,

Het ging hier volgens Geert over een Belgische mevrouw, in Nederland gebeuren dit soort dingen niet.

En in de kelder van mijn buurman hoef ik niet te kijken, want die is net zo diep als bij mij, en dat is ca. 1 meter - Peil.

JaPa.

• Jo

in Nederland gebeuren dit soort dingen niet

Dat vind ik een gewaagde uitspraak…

• geert wauters

Wij waren 3 weken geleden in een Kroatisch restaurant in Brussel en betaalde 34 euro voor een fles Dingac , deze betaalde ik in Split in de suppermarkt ook al 1100 kuna , de discussie over duren wijnen hebbern we al gehad , al dan niet te duur maar een lekkere Digac blijft leker , wel véél te duur maar als je ziet sdat alles manueel moet geoost worden begrijpr ik wel DEELS de prijs , ik gegrijp ook wel dat je voor dat gels bijna een Chateau Petrus koopt maar ik vind de Kroatische Digac net zo lekker als de Petrus , over smaken wil ik niet discusieren !!!!!!!!!!!!!!!!

Er is trouwens dit weekend 9 - 10 oktober "open-flessen- weekend bij Slavino in Oostakker bij Gent De grootste importeur in Belgie DIT IS GEEN REKLAME ,ik weet nu al dat er een paar op mijn nek gaan springen wegens verdoken reclame , maar dat is het NIET , anders had ik het wel als item gepost .

Terug naar het item Kroatiche wijn is lekker , maar duur . Iemand ik denk Marco, Marco ( sorry indien ik verkeerd ben )heeft verteld hou het komt dat deprijzen zo hoog zijn , maar ik heg nog 2 flessen Plavac over van onze laatste reis in ga deze zeker serveren met oude jaar