Wij moeten nog gaan. Zondag vertrekken we voor 2 weken naar Zaton. We zijn al veel vaker in Kroatië geweest, wat een geweldige bestemming.
Leuk om dit prikbord te lezen. Ik hoop dat de drukte op de weg meevalt.
grtzzzzzzzzz
Ik weet niet wat jij warm vindt, maar wij zitten nu in Kroatie (Brela, Dalmatie) en het water in zee is echt ijskoud. Je ziet ook bijna niemand zwemmen hier. Ik weet niet of er een bepaalde stroming is hier of zo, maar lekker warm is het water niet. Het weer is nog wel prachtig, overdag zo'n 28 graden maar 's avonds koelt het wel behoorlijk af.
Hetgeen Lasse zegt klopt, Gerrit. Afgelopen zondag (tot de avond) was het nog warm, maar het zeewater was die dag al afgekoeld door de Bura. Het was toen echter nog wel aangenaam in zee. Sinds afgelopen zondag is de temperatuur drastisch gedaald en eergisteren bedroeg de temperatuur van het zeewater nog slechts 19 graden Celsius. De komende tijd zal het water wel weer iets opwarmen, maar de 26 graden Celsius zullen we gedurende de rest van dit jaar niet meer halen. Het is dit jaar ongebruikelijk vroeg afgekoeld. Normaalgesproken kun je in Dalmatië zeker tot half oktober nog heerlijk zwemmen. Eind september voorspellen ze nog een ‘hittegolf’… we zullen zien
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?