Het viel me op dat er rond Zadar zoveel Amerikanen rondrijden, nog meer dan andere buitenlanders. Weet iemand hoe dat komt? Ligt er nog een militaire basis daar in de buurt of zo?
Het vliegveld Zemunik bij Zadar wordt o.a. gebruikt als luchtmachtbasis.
Nu Kroatië lid is van de NAVO is het goed mogelijk dat daar ook Amerikanen gestationeerd zijn. Of dat laatste zo is en om hoeveel Amerikanen het dan gaat weet ik niet. Dus ook niet of hiermee de door jou gesignaleerde hoeveelheid Amerikanen verklaard kan worden.
Als er Amerikaanse militairen zijn dan mogen ze niet zomaar de basis af en zeker niet met eigen auto's. Wanneer je militaire auto's hebt zien rijden is het een ander verhaal.
Sinds de aanslagen van 9/11 zijn de regels voor Amerikaanse miltairen behoorlijk aangehaald en je zult ze dan ook niet meer zien in auto's met Amerikaans kenteken (tenzij het dus militaire wagens zijn). Amerikaanse militairen blijven overigens wel altijd van kilometers afstand herkenbaar, keurig kortgeknipte koppies en volstrekt wereldvreemd (lol).
Wat wel veel gebeurd, ook hier in Istria, is dat veel Kroaten, woonachtig in de VS, hun auto's naar Europa meenemen en dan hier rond gaan rijden met Amerikaanse platen. Ook in Porec hebben we een aantal van dit soort Kroaten rondrijden…………..in Ferrari's !
ik heb geen militaire auto's gezien maar wel geïmporteerde types die je nauwelijks in Europa tegenkomt. Ik zag zelfs een Amerikaans kenteken waarop “zaton” stond. ik zag platen van oa New Jersey en New York, Michigan en Kentucky.
De bestuurders hadden eerder een Balkan uiterlijk dan kort geknipte kopjes, geen militaire uiterlijk dus. Misschien zijn het emigranten die teruggekomen zijn voor vakantie oid. Misschien een Amerikaanse multi national of zoiets in de buurt……?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?