Dalmatie

• Joop

Wij zijn hier jaren met onze kids geweest en toen moesten we dus, door de schoolvakantie`s, ook in juli en aug.

Gelukkig zitten wij altijd in Pansion Anastazija, dus direct aan het strand. wanneer je hier zit heb je geen last van al het verkeer, ook hoor en zie je het niet vanaf het strand.

Als je dan `s avonds lekker naar Omis wilt, ga je gewoon lopend over het strand en dan langs de haven van Omis. Geen probleem.

En als je dan een keer een dagje weg wilt, met name ten zuiden van Omis ga je gewoon wat vroeger en zoals gezegt na Omis is er niets aan de hand.

Ons heeft het nooit gestoord, Ben het wel met je eens dat het er soms heel druk is op de weg. ik moet alleen wel zeggen dat het minder is dan jaren geleden.

Nu gaan we meestal eind juni begin Juli en eind aug, begin sept.

Voor ons een geweldige plek, vriendelijke en gast vrije mensen. Restaurant Gajeta direct aan het strand, dus als je eens dicht bij huis wilt eten is het daar fantastisch.

De avond zon en een prachtig uitzicht over zee en natuurlijk over Omis wat er dan, tegen de berg, gekleurd uit ziet.

Verder als je daar bent heb je vakantie dus haast kan je dan niet hebben, alleen maar genieten van al dat moois en de gastvrijheid van al deze mensen.

gr.

• Carla

Het is inderdaad goed te doen om van Duce naar Omiš te lopen en Duce heeft zondermeer een schitterend strand voor mensen met jongere kinderen. In de 80er jaren hebben wij hier ook regelmatig met onze kinderen gezwommen.

• Carla

M.b.t. het eiland Vis, hier wat materiaal ter oriëntatie:

http://www.info-vis.net/engleski/engleski.htm

• Tom

Inderdaad, A1 blijven volgen en bij Sestanovac via Zadvarje naar de kust rijden. De A1 is een prachtige snelweg en de tol valt mee vind ik. Als je van de snelweg afgaat is het nog een kwartier om bij de kust uit te komen. Je komt dan meteen bij Brela uit als je links gaat en bij Pisak als je rechtsaf gaat. Hier is de kust ook een stuk steiler dan vlakbij Omis, wat naast de prachtige vergezichten het voordeel heeft dat de dorpjes ongeveer een kilometer onder de kustweg ligt. Je hebt hierdoor geen last van het geluid van auto's en bent dicht bij de kustweg maar ook snel op de A1. Er zijn geen campings daar, die vindt je wel enkele vlakbij Omis. Hoe het in het hoogseizoen is weet ik niet. Wij waren er in september en het was er erg leuk, absoluut geen last van het verkeer gehad toen, ook niet op de kustweg naar Split.

• geert wauters

Wij zijn deze zomer ook in Omis geweest ( vanuit Ciovo-Trogir ) . Gelukkig waren wij vroeg vertrokken want de oude weg de Magistrale loopt door Omis , wij zijn naar het fort gewwest maar wij hebben beide , mijn vrouw Linda en ik , hoogete vrees , dus het laatste stk zat er voor ons niet meer in , wel mooie foto's genomen , het strand is inderddad mooie , maar in oze periode half juli zéér druk

Groetjes

Geert

• Joop

Beste Geert,

Dat is jammer dat jullie hoogte vrees hebben, want vanaf het Fort heb je een te gek uitzicht over de Cetina en de Zee.

Huur anders de volgende keer eens een bootje om heerlijk over de Cetina te varen, aan het einde even lekker eten en dan weer terug. prachtige Natuur zo dwars door de Cetina kloof.

Het strand in Omis is inderdaad druk, gelukkig zitten wij altijd aan het strand in Duce ( waar ook ons App. is, klein en gezellig en genoeg plek als je lekker rustig wilt zitten.

Dit dan heerlijk in de zon of onder de Tamarin bomen op het strand. Wij zeggen altijd : met je hoofd in de schaduw met je lijf in de zon en met je voeten in het water.

En dan achter je gezellig de Bar waaruit je heerlijke Dalmatische Muziek hoort. lekker RELAX.

Omis is dan weer leuk om `s avonds te gaan eten en even gezellig te wandelen door het stadje of langs de haven.

Groet

Joop