Leuke plaatsen Istrie en campings gezocht Hellup

• Sander en Tineke

Hallo Allemaal,

Wij zijn voornemens om volgend jaar op vakantie te gaan naar Kroatie. Onze voorkeur ligt bij Istrie / Kroatie. Istrie vooral om de relatief korte afstand vanaf nederland.

Graag willen wij van jullie kroatië kenners weten wat nou de leuke plaatsen / campings zijn in Istrië/

Wat zoeken wij:

-Camping waar ze stacaravans verhuren. Waar het leuk is voor een gezin dus met zwembad en aan zee.

-Camping moet in de buurt van een leuke plaats zijn (zodat wij 's avonds lekker er naar toe kunnen.

-een plaats met leuke winkeltjes/marktjes/ boulevard/vertier/restaurantjes geniet onze voorkeur. lekker 'savonds slenteren over de boulevard bv. en een terrasje pakken.

Wij hopen graag van jullie tips te mogen ontvangen.

wij zijn een gezin met jonge kinderen 3 en 4 jaar oud

groeten!

• Norbert HR

Op veel campings zijn de sta caravans gewoon pre-fab woningen en die staan zo ongeveer boven op elkaar. Het doet mij altijd denken aan een concentratie kamp en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo over denkt.

Voorts betaal je in het seizoen werkelijk de hoofdprijs voor deze rotzooi, prijzen van 150 euro per dag is niets.

Helaas ben ik al veel mensen tegen gekomen die gillend uit die dingen zijn weggerend, vonden het een afgrijselijke ervaring, dus kan alleen maar zeggen ‘bezint eer ge begint’.

Er zijn een paar campings waar je iets meer ruimte hebt, maar veelal is het knudde. Wil je dan toch in de buurt van andere kleine kinderen, zwembad etc zitten, overweeg dan om gewoon een normaal appartement te huren. Dan heb je behoorlijk wat meer privé, zit je nog steeds op een soort van complex, maar heb je niet dat Auschwitz gevoel.

Wil je persé in zo'n pre-fab ding wees dan heel erg voorzichtg met het kiezen van de camping, tenzij je het leuk vindt om je buren de hand te kunnen schudden (zonder op te staan) wanneer je zit te eten.

• Guido

Kijk eens op www.kovacine.com op het eiland Cres bij Istrie.Echter geen zwembad maar een schone zee.

• Wietze & Hannie

Wij zijn j.l. naar camping Bijela Uvala (Porec) geweest en het was daar voor ons geweldig, alles was zeer schoon en je hebt daar de zee en 2 zwembaden. Wij gaan meestal in het voorseizoen, begin Juni en dan valt de prijzen nog wel mee. Wij boeken meestal via Vacansoleil. Het is een zeer grote camping, dus wat Norbert verteld valt ook wel mee. (Denk dat hij huisjes verhuurt ;) ) er is van alles te huur in Istrië dus gewoon ff googelen en je komt genoeg tegen.

Wij hebben alweer geboekt voor volgend jaar.

• Klaas

Rabac.

Daar hebben ze alles wat je zoekt!

Strand, boulevard, terrassen, leuke stad dichtbij (Labin (met oude kern)).

Kijk eens via GoogleEarth en klik wat foto's aan in de omgeving van Rabac

Voorbeeldje: http://www.panoramio.com/photo/26255617

• Anitamv2meiden

Wij gaan volgen jaar voor de 3ex naar Bi-Village in Fazana (bij Pula) en wij vinden dit een super camping .. We zijn 1 jaar naar Bijela Uvala geweest en vonden het echt verschrikklijk daar !

Maar gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak ;)

Als de meiden een paar jaartjes ouder zijn ( of misschien al eerder ;) ) willen we heel graag wat verder Kroatie in omdat we Istrië nu wel een beetje gezien hebben ..

• Jo

En wij hebben op Bi Village ooit een tent gehuurd via Roan. Maar ze hebben ook stacaravans. Maar wij waren er niet in de schoolvakanties maar in mei en september. De eerste en de laatste klanten van dat seizoen (2004).

• harry

Norbert heeft gelijk, de campings hioeven voor ons ook niet meer, duur..gehorig, opelkaar, jan en tina die voor je tent lopen

we hebben nu vrij goedkoop een app. met alles erop en eraan , (wat je nodig hebt)

en vriendelijke broeders die dat runnen

volgend jaar een weekje bij hun en dan door naar Cress

• Jo

In 2005 of 2006 waren we nogmaals in Fazana, ditmaal in een apartement in juli en we hebben toen uit nieuwsgierigheid nogmaals over de camping gelopen. Ik kan Harry wel een beetje bijtreden. Alles relatief dicht op mekaar en enorm druk. 'k Heb toen ook gezegd dat dat niets voor mij zou zijn. Maar één of twee jaar later hebben we toch zelf een vouwwagen gekocht en we gaan met heel veel plezier kamperen. Maar (wegens geen schoolgaande en thuis wonende kinderen meer) kunnen we het ons veroorloven in mei/juni en/of september te gaan. De camping die we sindsdien een paar keer bezochten (Strasko in Novalja op Pag) is dan ook druk en relatief vol maar veelal oudere koppels zonder kinderen. En dat maakt (denk ik) toch een groot verschil. Ben in feite wel benieuwd hoe het op Srasko zou zijn in juli of augustus.

• Carla

Mogelijk kan de bijgaande gids het maken van een keuze vereenvoudigen:

http://www.camping.hr/sadrzaj/dokumenti/pageflip/index_1280_en_de.html