shoppingcentrum split

• geert wauters

Schijnbaar zou er een nieuw shoppingcentrum zijn in Split heeft iemand ( Carla ? ) hier weet van ?

Groetjes

Geert

• Carla

Hoi Geert,

Je zult ‘Joker’ (adres: Put Brodarice 6) bedoelen. Het bestaat komende maand 3 jaar en beschikt, net als de overige shoppingcentra, over een parkeergarage waar gratis geparkeerd kan worden. Inmiddels is er alweer een nieuw shoppingcentrum in aanbouw ;).

Groetjes!

• Ivana

Waar wordt het nieuwe centrum gebouwd, ben benieuwd ?

• Carla

Het wordt een “City Center One” shoppingcentrum, gelegen in het verlengde van Vukuvarska Ulica (stadsdeel: Brnik, vlakbij Lovrinac). Behalve een hypermarkt zal het ruim 150 winkels bevatten en 2718 parkeerplaatsen waarvan 136 gereserveerd voor invaliden.

Ondertussen loopt Kerum nog met plannen rond te struinen om het hele Koteks complex met de grond gelijk te maken en daar zou dan een tweede ‘Joker’ moeten verrijzen.

• MarkoMarko

Zijn er wel genoeg mensen (met genoeg geld) om straks al die spullen te kopen?

• Carla

:), Gek genoeg schijnt men daar altijd geld voor beschikbaar te hebben. Eerlijk gezegd snap ik nog steeds niet dat al die exclusive merkzaken hier kunnen overleven, maar het behoort hier, naast eten en drinken, blijkbaar tot de eerste levensbehoeften :D

• Robert

Dat valt flink tegen hoor. De meeste winkels hebben het enorm moeilijk en er worden aan de lopende band winkels gesloten. Vorige week weer een Turbo Limač weg in het Tower centrum in Rijeka, terwijl deze winkel zo op het eerste oog redelijk werd bezocht… Dit was niet bepaald de eerste en ik ben bang dat er nog velen zullen volgen.

• Carla

Dat is een beeld wat ik hier ook zou verwachten. Kleinere winkeltjes wisselen hier nogal eens van eigenaar, maar de winkels met ‘wereldmerken’ (en dat zijn er nogal wat) blijven door de jaren heen waar ze zijn :S.

• Robert

Die hebben waarschijnlijk wat meer financiele middelen om het wat langer vol te houden. Meestal wordt eerst de helft (of meer) van het personeel ontslagen voordat men de boel opdoekt.

En niet vergeten dat die “wereldmerken” tegen enorme marges worden verkocht. Zoveel hoeven ze blijkbaar niet te verkopen om een beetje winst te maken. Een paar spijkerbroeken per maand om een winkelmedewerker in Kroatie te financieren is mijn inschatting…….

• geert wauters

Wij waren dit jaar in een vrij nieuw shopping centra tussen Kastela en Split kort bij de oude betonfabrieken ook daar veel merken weinin partikuliere boetieks , wel nog leegstand in de kelderverdieping maar wel reeds verhuurd , volgens internet zit Joker kort bij het voedbalstadion van Hadjuk ??? Is er parking genoed want dat is hier bij ons wel eens een probleem . Als ik mij goed herriner moet voor het stadion links op het kruispunt waar men rechts moet rijden voor Solana ? of is het het volgende ? .Wij hebben reeds geboekt voor volgend jaar 2011 en zoals elk jaar hoop ik je eens te ontmoeten in Split , als je terug in Belgie bent neem dan contact op , misschien kunnen we een uit eten gaan met de familie in Brussel bij Ivo wij gaan er wel vaker