Kroatisch leren in België

• iris

In april 2011 start er in principe opnieuw een mini-cursus Kroatisch (8 lessen) in Dakhuus vzw te Brasschaat. Dit is uiteraard maar een basis maar ik volgde deze begin dit jaar en heb er een enthousiast vriendenclubje aan overgehouden. Wij komen sinds kort opnieuw wekelijks bij elkaar in privé-sfeer en diepen de lessen verder uit, maken huiswerk, leren van elkaar, fantaseren over studie-uitstappen met een Kroatisch tintje (wijn proeven, bezoek aan Zagreb,…). Als je maar gemotiveerd bent, zelf al eens initiatief durft nemen en gelijkgestemden vindt ben je vertrokken! Succes!

• Gerda_

@ Japa …. bedankt voor je uitgebreide uitleg …. en ja ik beken ….. de site van natali staat al een jaar of 5 in mijn favorieten :)

Kan al jaren niet zonder raakte helemaal in paniek toen ze even uit de lucht was … niet alleen voor de taal maar zeker voor haar recepten !

• JaPa :o)

Iris,

Met deze ingrediënten moet het natuurlijk lukken, maar ik zou niet teveel wijntjes drinken!

Veel succes toegewenst door:

JaPa.

• Robert

Ik woon al een tijdje in Kroatie, maar kende de taal al aardig toen ik hier kwam. Nu spreek ik de taal zeer goed. Nog nooit op cursus geweest. Wel wat boeken gekocht (vanuit het Engels) om de grammatica door te nemen.

Het meeste heb ik geleerd door gewoon heel veel woorden te leren. Vervolgens is het veel makkelijker oom snel iets te begrijpen. Met een woordenschat van een paar duizend woorden kom je al een heel eind. Vervolgens de taal zoveel mogelijk opnemen in je dagelijks leven (kranten lezen, TV kijken, praten met Kroaten).

• Gerda_

tuurlijk das simpel …..

Maar ik woon daar niet he :)

• Robert

Ik kende de taal al behoorlijk goed voordat ik hier naar toe kwam. Tegenwoordig is het bovendien een stuk eenvoudiger om Kroatisch te lezen/kijken/luisteren via Internet.

• Anjo

Mijn man is nu voor het 2de jaar bezig met de cursus van NHA bezig.

Het is moeilijk maar hij leert elke dag 1a2 uur, in de zomer een paar maanden rust en dan eerst de eerste lessen herhalen,

en het geheugen opfrissen nu is hij bij les 27.

Hij stuurt veel vragen door naar onze vriend in Kroatie en die mailt ook in het Kroatisch naar hem.

Het is en blijft moeilijk en je moet veel discipine hebben en het niet in 3 maanden willen doen.

allemaal veel succes Anjo.

• Marjolein

Ik heb veel materiaal van diverse cursussen maar Antwerpen is te ver, in de buurt van Hasselt kan er altijd iets geregeld worden.