Diverse vragen 1e keer kroatie

• rina03

Hallo allemaal,

Wij, man en vrouw zonder kinderen, willen volgend jaar eind juli begin augustus 2 weken naar kroatie.

We willen 1 week Istrie en 1 week in de buurt van Split.

De bedoeling van onze vakantie is wat rust en ook wat cultuur en natuur bezichtingen.

De vragen:

- wie weet een leuk overnachtingshotel

- wat raden jullie aan eerst richting Split en dan Istrie of juist andersom

- welke plaatsen raden jullie aan om te verblijven

- wie weet dan wat leuke hotels

- en het leven in Kroatie is dat duur, ik bedoel dus het eten en drinken in de restaurant, i.v.m. onbijthotels

Verder zijn uiteraard alle tips van harte welkom.

Groeten

Rina

• rebas

Rina,

Als je de autoweg verlaat en het eerstvolgende dorp inrijdt in Oostenrijk of Slovenie vindt je wel een overnachtingshotel.

Als het aan mij lag zou ik eerst naar Split afzakken en dan verder naar Istrie.

Als je vroeg vertrekt vanuit Istrie kan je in een ruk terug naar huis.

Er zijn de bijna verplichte stops zoals watervallen van Plitvice en Krka.

Het aanbod aan bezienswaardigheden kan je best zelf ontdekken via de zoekfunctie op dit forum.

Je reisperiode situeert zich in begin augustus,hou er dan rekening dat de Italianen hun verlof nemen en in grote aantallen richting Istrie komen.

• lipik

Kijk mischien eens hier, dan zijn al heel wat vragen beantwoord : www.kroatie.org

• Marjolein

Je mag me altijd mailen: marjolein.blom@telenet.be - we komen er al zo'n 30 jaar en zijn de kust al diverse keren van boven naar beneden en weer tgerug afdgereisd.