In 2007 waren we onder andere in september in Kroatië. Toen heb ik wat foto's genomen van Novalja op het eiland Pag. Pas onlangs heb ik ze samen gevoegd tot een panoramafoto en op het net geplaatst: http://www.gigapan.org/gigapans/64041/
In datzelfde jaar waren we in juni ook al op Pag en toen namen we de witte weg parallel aan de gewone asfaltweg en toen nam ik deze panoramafoto met links de stad Pag. Deze is over bijna 180° genomen, zowel links als rechts zie je nog een klein stukje van de weg waar we toen op reden.
Dit jaar waren we eveneens in juni op Pag en ging ik een dagje wandelen in het Velebitgebergte. In de botanische tuin daar nam ik 2 panoramafoto's: één aan het eind van de botanische tuin en één bij het begin. Deze laatste kan ik niet mooi bijknippen, er blijft dan nog maar weinig van over. Volgend jaar maar eens het statief meenemen.
En op onze voorlaatste dag nam ik in 72 foto's een overzicht van de stad Pag. Ook hier ontbreken wat deeltjes maar jammer genoeg zie je dat pas als je thuis bent.
Volgend jaar gaat zeker het statief mee. Zeker als je een panorama probeert te maken in meerdere rijen boven mekaar is dat onontbeerlijk heb ik geleerd. Samen met een doordacht systeem om zeker geen stukjes te vergeten.
Dat het met een beetje voorbereiding wel mooi lukt bewijst dit panorama van de oude boerderij (mas) dat ik dit jaar in september nam in de Provence. Een montage van 112 foto's.
Onderaan de foto's vind je zogenaamde snapshots. Kleine fotootjes van details die je in de grote foto kan zien. Wijs je zo'n snapshot aan met de muis dan zie je in de grote foto waar het zich bevindt. Klik je er op dan zoom je automatisch in op dit detail. Wie nog andere details vind kan altijd zelf zo'n snapshot toevoegen. Je zal je echter wel een accountje moeten aanmaken op de site.