Camping Kovacine- Cres

• Mariëlla

Nadat we dit jaar met onze boot en tent naar Camping Zaton bij Zadar zijn geweest,

denken we erover om in 2011, 2 weken naar camping Kovacine op Cres te gaan.

Wie is er al eens geweest?

Is de gele zone met schaduw? Zijn het ruime plaatsen?

Is het mooi/leuk varen daar?

Hoe is de haven van de camping, kun je er goed aanleggen en hoe is de ligging bij veel wind?

Hoe gaat het daar met erin laten en uithalen van de boot?

Is er een plaats om de trailer te parkeren?

Wie heeft er eventueel nog tips voor ons?

Wat is mooier/leuker met een boot, KRK of Cres?

• Guido

Mariëla,gebruik eens de zoekfunktie : Cres-Alle data.Wat mooier of leuker is is zeer persoonlijk gebonden.De beplanting bestaat uit dennen en olijven en zeker in het gele gedeelte zijn goede schaduwplekken.Met de boot kom je bevoorbeeld bij mooie inhammetjes die anders niet op uiterst moeilijk toegankelijk zijn.Verder zie je Istrië rechts liggen.Met een kraan worden de boten in het water gezet.Wc's en wasgelegenheden worden zeer goed schoongehouden.Vergeet ook het plaatsje Valun niet aan te doe.Het restaurant op de camping doet het nu ook prima.In het stadje zelf vind ik restaurant Belona zeer goed.

• Marjolein

Wij zijn er meerdere keren geweest. Prima camping, maar voor een boot zou ik maar eerst informeren wat het kost. Er is een helling, maar dat is niet zo groot.

Alhoewel de camping groot is is het wel een hele fijne, met mooie plekken, prachtig sanitair en op loopafstand van het plaatsje Cres, wat overigens de moeite waard is.

Als je vagen hebt, stuur me maar een mailtje.

• rianne

Hoi Mariella,

Wij gaan al 5 jaar achter elkaar naar krk! We zijn ook op cres geweest maar dat viel ons tegen.

Ik raad dus krk aan en dan camping jezevac. Dan moet je wel reserveren. wij hebben altijd mooi op 1ste rij aan zee gestaan en dan niet bij het drukke gedeelte dus als je info wilt laat maar weten.

Op youtube kan je een filmpje zien van de dolfijnen die we daar vorig jaar hebben gezien , was geweldige ervaring. Als je wilt kijken moet je daar dolfijnen krk intypen.

Groetjes

Rianne

• JaPa :o)

Mariella,

Zoals Rianne aangeeft is Jezevac inderdaad een prima camping.

Hierbij nog wat meer informatie over deze camping http://www.camping-adriatic.com/de/jezevac-camp-krk

De laatste jaren is er erg veel verbeterd op deze camping.

Ook kan men er mobilhomes huren, maar dan moet je er als de kippen bij zijn want ze zijn erg gewild.

En de boulevard van Krk-stad met zijn restaurants en cafeetjes is een prima plek om te bezoeken.

En bij “Marcelino de Hollander” kan men heerlijke “gegrilde kippen” bestellen.

Een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

• Piet

Hallo,

Op het snelle botenforum raden ze deze camping (Jezevac) af met boot. Zie http://snelleboten.nl/viewtopic.php?t=8202

• rianne

Waarom dan ? Wij komen er al die jaren al met onze boot en vrienden met een grotere boot. altijd prima

Groetjes rianne

• rianne

Trouwens wij gaan dit jaar met onze boor naar camping zaton!

Hoe is het jouw daar bevallen?(op de camping en varen)

Is het mooi om daar te varen?

groetjes

• Norbert HR

Cres zou ook niet mijn voorkeur hebben. Gewoon lekker doorrijden naar Losinj.

• JaPa :o)

Hallo Norbert,

Weer terug van weggeweest?

Met vriendelijke groet:

JaPa.