Santander

• Guido

Oud premier Santander in Oostenrijk aangehouden.Zijn verdonkermaande euro of kuna zullen wel ergens op de Bahama of in een of ander belastingparadijs ondergebracht zijn.Hij is in Oostenrijk aangehouden nadat Kroatië(onder druk van de EU??) zijn onschendbaarheid had opgeheven.Hij schijnt ,naast de kroatische ook de oostenrijkse nationaliteit te bezitten.(Probleem??)

Als Kroatië eens serieus werk maakt om alle corrupte regeringsleden en ambtenaren aan te pakken vrees ik dat er daar een cellentekort zal ontstaan.Cellen huren in Nederland zou wel een optie kunnen zijn maar ik zie ze liever daar dan in de confortabele nederlandse gevangenissen.

• MarkoMarko

En als Nederland eens serieus werk zou maken van de aanpak van malafide en corrupte praktijken alhier dan zou de verhuur van comfortabele Hollandse cellen helemaal geen optie zijn! Maar ja, zolang het elders lomper en heftiger aan toe gaat dan hier hebben we in ieder geval speelruimte onze onkreukbare schijn, -waarin velen ook nog oprecht geloven -, op te houden. Eerst de wereld verbeteren, dan onszelf.

• Guido

Kreeg een mailtje van Lipik met de opmerking dat het Sanader moet zijn en niet Santander.Dat is dan ook weer rechtgezet.In ieder geval had MarkoMarko er blijkbaar geen moeite mee alhoewel ik vind dat de vergelijking met Nederland

helemaal niet opgaat en niet ter zake doende en moeten we dan maar een forum over Nederland starten.

• MarkoMarko

'Moeite' met de verkeerde schrijfwijze van Sanader is inderdaad een groot woord. Deze raakt ook verder niet de essentie van het onderwerp. Het scherpe oog had wél kunnen zien dat ik het onderwerp van dit topic in mijn bericht gewijzigd had.

Als je vindt dat de vergelijking met Nederland niet opgaat en niet ter zake doende is, dan begrijp ik niet waarom jij in jouw bericht de link naar Nederland wél denkt te mogen leggen met het naar voren brengen van de verhuur van Nederlandse cellen als mogelijke optie. Getuigt opnieuw van het onterechte, eeuwige superieuriteitsgevoel dat in Nederland rondwaart: de wereld zeggen hoe het moet en zelf de plank niet veel anders misslaan.

• Guido

MarkoMarko,ik heb geen moeite met de negatieve gevoelens die jij de nederlanders toeschrijft want toevallig ben ik geen nederlander en aan ongegronde generalisatie ga ik mij ook niet schuldig maken.Het verwijzen naar nederlandse cellenverhuur is dan ook ironisch bedoeld nu België daar ook“opslagruimte” huurt.Wat is dan ECHT je reaktie op de aanhouding van Sanader en de corruptie in HR. want dat mis ik in je reaktie?

• MarkoMarko

Guido, je zou een echte Nederlander kunnen zijn ;).

Grappig in ieder geval dat je je niet schuldig wilt maken aan ongegronde generalisatie maar geen moeite hebt met de gegeneraliseerde gevoelens die ik de Nederlanders toeschrijf. Aangezien ik niet nogmaals wil uitglijden over jouw ironisch bananenschillen en niet nog verder wil vervallen in ongegronde generalisatie en zeker niet ook nog eens de Belgen hierin mee wil slepen, beperk ik me tot een antwoord op jouw expliciete vraag:

Wat zou mijn ECHTE reactie op de aanhouding van Sanader en de corruptie in HR anders kunnen zijn, dan dat de mate van corruptie daar ontegenzeglijk hoog is, dat daar veel en veel meer aan gedaan moet worden en dat, als de praktijken van Sanader inderdaad zo zijn als verondersteld wordt, ze hem aan de hoogste boom mogen opknopen? Dat laatste uiteraard figuurlijk bedoeld.

• MarkoMarko

Voor het geval het een probleem (??) zou zijn, Sanader blijkt naar verluidt toch niet in het bezit te zijn van de Oostenrijkse nationaliteit.

• Robert

En hij heeft ook geen problemen met uitlevering aan Kroatie wordt nu vermeld in het nieuws.

Ik ben benieuwd wie de volgende zal zijn die wordt opgepakt.