hoe on line te boeken.

• miriam

vorig jaar heb ik via de www.maistra.com een kampeerplaats geboekt

op camping porto sole(vlakbij porec)

nu zit ik weer te surfen maar ik kan via deze bewuste website geen boeking doen voor d camping,

iemand nog idee hoe nu verder?

groetjes

• Jo

'k Heb ook eens gekeken en ofwel zijn ze volzet ofwel is hun website nog niet klaar om boekingen voor 2011 te ontvangen. Er staat een mailadres op de website, je zou kunnen mailen ook.

• tante bets

Wij hebben ook net geprobeerd om online te boeken. Krijgen elke keer een fout melding.

Dan maar gewoon een email verstuurd. Kregen zeer vlot een email terug.

Thank you for your request. We inform you that due to technical reasons in campsite Porto Sole we still haven’t started booking for the season 2011. We have saved all your datas and wishes and as soon as we start with the booking we will contact you back.

Dit lijkt me meer over de camping te gaan en de “technische problemen” daar. Weet iemand daarvan? Weinig zin om nu te gaan wachten en dan te horen te krijgen dat we niet kunnen boeken en dat de rest dan ook vol zit.

Groetjes Sheila

• JaPa :o)

Tante Bets,

Vaak zijn de campings nog niet geopend en is er nog geen personeel aanwezig vandaar dit soort automatische berichtjes.

Vaak is in deze periode ook de prijslijst nog niet bekend, en dat is erg vervelend voor de mensen die vroeg willen boeken.

Autotrans in Krk-stad heeft er ook een handje van om pas eind februari/maart (als je geluk hebt) de prijslijst voor het nieuwe seizoen voor appartementen en kamers bekend te maken, en dat is eigenlijk te laat, maar zo werken die mensen, en waarom zou je je druk maken, ze komen toch wel!

Toch een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• miriam

overigens staat de prijslijst van 2011 wel op maistra.com.

vorig jaar waren er al flinke geruchten dat de camping niet zou draaien dit jaar(faissement etc).

maar goed inmiddels hebben we een andere camping geboekt,

jammer want sole is een goede camping .

groetjes.

• Robert

Even wat toelichting hierop. In Kroatie en omliggende landen is het de gewoonte om veel later te boeken dan dat ze in Nederland doen. De meesten gaan pas een keertje informeren wanneer de zon wat vaker gaat schijnen en het warmer wordt (april/mei) of nog veel later. In tegenstelling tot Nederlanders die veel eerder hun vakantieplanning kunnen inleveren en hier bovendien veel vrijer in kunnen zijn kunnen Kroaten vaak niet eens vroeg boeken, omdat in het algemeen pas kort voor de zomervakantie bekend wordt wanneer zij vakantie kunnen opnemen.

Zelfs bij de grootste touroperator General Turist komen de reisgidsen voor de zomer pas in februari/maart uit dus Autotrans is eigenlijk nog redelijk snel….

Ook vanwege de steeds veranderende regelgeving is het vaak verstandig om te wachten met de uiteindelijke beslissingen voor het nieuwe seizoen (b.v. definitieve prijzen). Verder werken bepaalde instanties waar je als verhuurder verplicht mee moet werken niet of niet voor de volle 100% tijdens de winterperiode.

Al met al komt veel pas vroeg in het voorjaar op gang.

Ik zeg niet dat dit goed is (wij verhuren zelf ook appartementen en accepteren het hele jaar boekingen), maar ik kan vanuit het oogpunt van verhuurders wel begrijpen dat het zo gaat. Niet vanuit het oogpunt van de regering natuurlijk, die een flexibele markt zou moeten stimuleren!