invoer betalen

• Laurens

Wij hebben een vakantiehuis in Kroatië gekocht en willen enkele spullen meenemen vanuit Nederland voor het huis. Het gaat dan om gebruikte spullen zoals een tv en wat kleinere dingen. Mag je dit zomaar de grens overnemen of moet je hiervoor invoerrechten betalen?

Laurens

• Joost

Dit is geen vraag voor dit forum.

Deze moet je stellen aan de Kroatische ambassade in Den Haag.

Daar is de ambassade voor.

Het is ook geen vraag voor de Nederlandse ambassade in Zagreb: deze zijn voor vragen over Nederland en naar Nederland gaan.

Ieder antwoord wat je op deze vraag krijgt op dit forum is van mensen die denken de waarheid in pacht te hebben maar daar geen enkele verantwoordelijkheid voor willen/kunnen dragen.

• Jo

Laten we dit prikbord dan maar sluiten.

• Joost

Dit prikbord is uitstekend geschikt voor het geven van tips voor leuke plekjes en accommodaties.

Gaat het over juridische zaken e.d. kun je die echt beter neerleggen bij de officiele instanties.

Stel dat Jo zegt dat hij heel vaak de grens over is gegaan met spullen uit Nederland en dat hem nog nooit iets is overkomen.

Is dat dan een garantie voor een ander dat hij dat ook zo kan doen?

• ona

Ik zou bij de ambassade dan maar een schriftelijk antwoord vragen!!!!!

• Carla

Laurens,

Hier heb je een Engelstalige link van de douane m.b.t. deze problematiek:

http://www.carina.hr/Putnici/PovlasticeEN.aspx?args=RrZ1esIFFds%3d

Succes!

• Marko

Laurens,

Officieel wel.

Wat als je dergelijke spullen in de caravan meeneemt, betaal je dan ook invoerrechten? Nee!

Op de link van Carla krijg je de goede antwoorden.

Gewoon proberen.

Marko

• MarkoMarko

Joost, als je je denkwijze consequent toepast kan men zich voor leuke plekjes en accomodaties beter wenden tot het officiële verkeers- dan wel gecertificeerd reisbureau.

Garanties op dit prikbord over leuke plekjes en accomodaties zijn immers ook boterzacht.

• Wthielen

Hoi Laurens,

Wij willen je feliciteren met de aankoop van jullie woning in Kroatie en dat jullie er maar, net als wij van onze woning, veel plezier van mogen hebben.

Gr Wim en Inge

www.dracevac.nl

• judith

beste Laurens,

Ik heb zelf ook een huis in Kroatie en ik heb ook wel wat spullen meegenomen dit was geen enkel probleem

zoals beddengoed, serviesgoed , en dingen voor het inrichten van het huis.

Bij nieuwe spullen heb ik wel de aankoopbon meegenomen.( nooit naar gevraagd) aande grens

Grote artikelen zoals een bankstel, keuken, wasmachine , koelkast e.d. die heb ik in kroatie zelf gekocht.

maar een dressoirkastje van ikea heb ik ook gewoon meegenomen .

Nog veel geluk met je nieuwe huis.

groetjes Judith