1e keer Kroatie

• Birgit

Hallo allemaal,

Mijn partner en ik gaan dit jaar voor het eerst naar Kroatie.

Ik heb al veel gelezen hier op het prikbord, maar ik ben niet helemaal zeker

van het weer in de periode dat wij gaan, en of het dan nog druk is.

We gaan in de buurt van Split en dan waarschijnlijk op een camping.

Wij gaan (moeten helaas) dit jaar vanaf 15 augustus, en dan voor 4 weken (dus tot september).

Ik vraag me nu af of het dan niet al fris gaat worden zodat je 's avonds niet lekker

buiten kunt zitten of lekker ergens over een boulevard slenteren zonder dat je meteen

een vest of jas bij de hand moet hebben.

Onze vakanties vielen tot nu toe altijd in Juli, dus we hebben eigenlijk helemaal

geen idee of het begin september dan nog lekker is.

Ik ben ook benieuwd of het dan nog wel gezellig is (minder druk ?)

Wie kan en wil ons hierover informeren ?

Bij voorbaat iedereen bedankt die wil reageren.

Met vr.groeten,

Birgit

• MarkoMarko

Medio augustus tot medio september is het nog warm tot heet, zeker in Split en omgeving. En als je van drukte houdt heb je ook niets te vrezen.

• Jan

wees blij, vanaf half aug. tot half sept. is juist de mooiste tijd.

wij gaan zelfs nog iets later.

je zal zien dat vanaf eind aug. het wat rustiger wordt, dit met name aan het strand, in de steden merk je dit niet zo

daar is altijd wel een gezellige drukte.

voor wat betreft het weer, dat is nog steeds lekker warm, de laatste jaren dat wij in deze periode gaan hebben wij geen jassen e.d. nodig gehad.

heerlijk `s avonds wat eten buiten op de vele terrasjes en daarna op het strand gezellig nog wat drinken, praten en natuurlijk met ze alle zingen want dat hoort nou eenmaal zo in Dalmacija.

wensen jullie alvast een zonnige vakantie

www.villa-anastazija.hr

• Laurens

Maak je geen zorgen, dit is een veel betere tijd om te gaan dan in juli. In augustus is het nog overal hartstikke druk, ook omdat de Italianen dan vakantie hebben. Eind augustus begint het iets rustiger te worden, maar nog steeds veel toeristen en volop zomer. Het seizoen in Dalmatië loopt tot ongeveer half oktober. Daarna heb je wel meer risico op minder weer, hoewel het dan nog even goed heerlijk warm kan zijn met zeewater dat nog steeds goed op temperatuur is.

veel plezier in Kroatië!

Laurens

www.villasanmarko.com

• Norbert HR

Als je dan toch een hele maand gaat……………….waarom dan niet gewoon een weekje op 1 plek, doorrijden naar een andere plek, weekje blijven etc. Zeker in september is het overal redelijk rustig en is het in het zuiden prachtig toeven. Ik heb menig mooie vakantie in begin september gehad. Met name de eilanden zijn dan zeer rustig, stille wegen, stille stranden, maar toch nog genoeg mensen 's avonds op een terras.

Ook liggen de prijzen van de appartementen een heel stuk lager en soms zijn die gewoon goedkoper dan een camping !

Hooguit de derde week augustus zou ik het rondreizen niet aanbevelen, maar vanaf de 4e week augustus en daarop volgend kun je overal zo terecht en volop onderhandelen over de prijs. Niet zomaar de gepubliceerde prijs accepteren, eigenaren publiceren meestal 1 prijs, maar zijn ook bereid om daar rustig de helft (of meer) vanaf te halen wanneer ze moeten kiezen tussen leeg staan of verhuren.

• Birgit

Hallo Norbert,

Bedankt voor je reactie, en bij deze ook voor die van de anderen hiervoor.

Wij zijn beiden eigenlijk kampeergek, dat is ons met de paplepel ingebracht en willen binnenkort een eigen caravan gaan aanschaffen.

Maar we vinden eigenlijk dat verkassen maar niks.

Als we een goede camping ergens kunnen vinden, dan stallen we onze

spulletjes lekker uit en dan is het ook echt vakantie voor ons(trouwens de reis

op zich ook al want dat wordt geen race tegen de klok).

We hebben ook een grote rubberboot bij ons met stuurconsole en 35 pk buitenboordmotor, en dat opbouwen en afbreken doe je liever maar 1 keer, en niet elke week.

Vanaf de camping gaan we dan met de auto de omgeving verkennen etc.

Tot nu toe gingen wel dus altijd in juli op vakantie in Frankrijk,Spanje en Italie en dan weet je ongeveer wat er op het “menu” staat.

Vandaar onze onwetendheid m.b.t. het weer en gezellige drukte in augustus en september.

Groetjes,

Birgit