omgeving senj/lika/karlovac

• berlinda

Hoi,

Wij zijn vorig jaar in Istrie geweest, heel mooi, dit jaar de andere kant bij de eilanden.

Wie weet er een leuke camping met wel nederlanders voor de kids 10 en 11 jaar in de buurt van Lika/Senj omgeving.

Graag camping bij strand, mag met zwembad niet noodzakelijk en betaalbaar, Istrie vond ik heel duur.

Verder geen eisen aan camping, als het sanitair maar schoon is, en plaatsen waar je de tent onder de bomen kunt zetten.

Wij hebben rood haar, dus houden ook van schaduw.

Weet niet of het daar ook zo is op de camping, zijn het daar ook mega campings?

Volgens de routeplanner ongeveer 1400 km, hoe is de omgeving en zee daar?

Wie heeft tips voor ons?

Alvast bedankt,

gr. Berlinda en kinderen.

• Jo

Ik denk dat je in die omgeving weinig of geen mega-campings vind. Maar zeker langs de kustweg tussen Senj en het eiland Pag (dat stuk hebben we zelf gereden) vind je verschillende kleine campings. Natuurlijk is het dan de vraag of je daar op het moment dat jullie daar zijn Nederlanders of Vlamingen gaat vinden.

Op 44.916568°N/ 14.914820° (in Google Earth) vind je er bijvoorbeeld al één, met tennisveld. Doorgang onder de kustweg om naar het strand te gaan. Filmpje op http://www.moko.hr/, beelden van de camping vanaf 3.30 min ongeveer. Anders eens kijken op een campingsite à la Zoover.

• Jan

Ongeveer 15 km. van Karlovac vind je een van de mooiste campings van Kroatie. Kamp Slapic in het dorpje Belavici. Het ligt aan een schitterende schone rivier waar je kunt zwemmen kanovaren vissen en er is een echte waterval(slapic) De leiding is ontzettend aardig. Verder is er een erg goed restaurant met schappelijke prijzen Wij komen er elk jaar een poosje en dan wordt je verwelkomt als oude vrienden.

• bm.bolink@tele2.nl

Hoi Jan,

Lijkt me een mooie camping, hoe ver zit je van de zee?

En is het water van de rivier koud???

Bergwater?

gr. Berlinda

• Jan

Kamp Slapic ligt niet aan zee,afstand ca. 100km.Het water van de rivier is niet koud, je kunt zwemmen zoals in NL in open water.Maar wel super schoon.