tol

• wagemakers

hallo kan iemand me iets vertellen over de tol die je moet betalen wij gaan in de zomer vakantie naar ctoatie nl na t eiland krk na punat weet iemand hoe t zit met de tol die je moet betalen voor de brug na krk is dat 1 malig of is dat retoer en wat kost dat met auto en caravan en hoeveel tol ben je gemiddeld kwijt vanuit nederland daar na toe wij willen over graz en maribor rijden zonder al die tunnels gr wagemakers

• Jo

Oostenrijk: € 7,90 voor 10 dagen. Als je dus 2 weken gaat heb je 2 vignetten nodig.

Tol: 2 tunnels op de route die je vernoemt, de ene € 7,5 en de andere € 4,5, dus heen en terug € 24.

Slovenië: € 35 voor een zesmaandenvignet.

Snelwegen in Kroatië: Krapina-Zagreb: 10 kuna, Zagreb-Rijeka: 56 kuna. Omgerekend dus zo'n € 9

Brug naar Krk: 30 kuna, nog géén halve euro.

De tol over de brug is enkel in één richting te betalen (weet niet juist meer in welke richting) maar wel iedere keer. Wat betreft de route over graz-Maribor: ook daar heb je betalende en andere tunnels. En toen een paar jaar terug de tol in Slovenië ingevoerd werd was daar heel wat over te doen, ook hier. En per slot van rekening ben je in Slovenië goedkoper af dan in Oostenrijk. En over Frankrijk zullen we maar niet spreken.

• Guido

De tol voor Krk betaal je vóór je over de brug rijdt.Verder kan ik Wagemakers aanbevelen om eens de zoekfunktie te gebruiken.,dit om steeds niet in herhaling te moeten vallen. Alle alle antwoorden zijn ook te vinden op de uitstekende site van Hans : www.kroatie.org

• wagemakers

die pagina kende ik nog noet bedankt voor de infomatie

• JaPa :o)

Jo,

Even een correctie.

Vignetkosten Slovenie voor 7 dagen is € 15,– en voor 1 maand € 30,–

Tolkosten Krk-brug zijn 30 kuna (€ 2.20) voor heen en terug (zonder caravan).

JaPa.

• Paul

Kleine correctie op bericht van JaPa:

30 kuna is 4,05 euro

• Julia

Grappig:

volgens doorgewinterde Kroatië-ganger Jo is 30 kuna nog geen halve euro en volgens doorgewinterde Kroatië-ganger Japa :o) is 30 kuna € 2.20.

Terwijl het toch echt 4 euro is :-))

• JaPa :o)

Julia,

Je hebt inderdaad gelijk, ik trek ook mijn boetekleed aan, en ga mij nu in een hoekje diep schamen!!

Vandaag is de koers:

1.00 HRK Croatia Kuna = 0.134754 EUR

Dus 30 kuna is inderdaad € 4.04 en geen € 2.20.

Vakantiegroeten van:

JaPa.

• Jo

Ik had hier gekeken (voor Slovenië). Er staat wel een link bij waar wel de juiste tarieven vermeld worden. Wat betreft de brug naar Krk klopt het niet helemaal wat je zegt. Kom je via de boot op Krk (van Cres) dan betaal je géén tol op de brug bij het verlaten van het eiland. Maar je kan natuurlijk niet gaan de boot nemen van Istrië naar Cres en dan naar Krk om de tol over de brug uit te sparen.

• Jo

Yep, 'k heb me vergist, komma verkeerd geplaatst. Inderdaad iets meer dan € 4.