Wij willen deze zomer naar Dubrovnik en zoeken een leuke, gezellige en betaalbaar adres waar wij (5 personen) in de buurt van Maribor (slovenie) kunnen overnachten.
Wie heeft er tips?
Wij gaan al jaren 2x per jaar naar Dubrovnik, elke keer via Regensburg/Wels/Maribor/Zagreb…..
Laatste jaren overnachten we in 't hotel Dvorac Gjalski in Zabok( http://www.dvorac-gjalski.hr/ ), vlak over de grens in Kro. We vinden het een leuk hotel met een goede prijs/kwaliteit verhouding ( kamer & ontbijt 80 euro/560 kuna per nacht ).
In Slovenie net voor de Kro. grens kan je in Motel Podlehnik overnachten ( google ). Jaren geleden hebben we ook wel eens in Hotel Roskar in Hajdose overnacht a ca. 60 euro per kamer, toen niets bijzonder - wel O.K. ( omg. Ptuj - direct aan de weg richting Kro ). Met hotels in Maribor en Ptuj geen ervaringen ( google, tripadvisor.com of zoover.nl ).
Succes & fijne vakantie
Wij hebben wel eens overnacht net ten zuiden van Graz, Mariott hotel http://www.marriott.com/hotels/travel/grzcy-courtyard-graz/
Wel meer een zakenhotel maar prima om te overnachten en de volgende dag weer snel op pad te zijn omdat het meteen langs de snelweg ligt en je evt. ook heel vroeg uit kunt checken als je snel je weg wilt vervolgen omdat de receptie 24 uur per dag open is.
Laurens
www.villasanmarko.com
wij rijden al jaren met de wagen en slapen steeds in motel Plitvice, gelegen aan de autosnelweg in zagreb.
heel handig want je kan op de weg blijven.
en als je de oude route via karlovac neemt, dan heb je geen last van files en ben je rond 17-18 u in dubrovnik.
mail me gerust als je graag verdere informatie wenst.
rjossart@partena.be
Rita,
we rijden al 22 jr van A'dam naar Dbk en v.v.,( excl. oorlogsjaren ) laatste jaren via Graz, Maribor….. Die motel zie ik elke keer als ik langs rijd, hoe “stil” is het in ‘t motel en hoe veilig voor je auto!? Het hangt af waar je vandaan vertrek ( wij uit A’dam ) maar tot “Plitvice” is circa 1300 km. Wij hebben fam. in Zagreb, gaan we soms ook langs, je moet wel van de lange dagen houden - vertrek A'dam 06:00, aankomst Zagreb ( of Zabok 19:00 ) 19:30 ondanks meerdere stops in D, A en SLO. Vertrek hotel/Zagreb 07:15, aankomst Dbk rond 14:00. Dvorac Gjalski in Zabok is circa 3/4 min van de snelweg af…..
best L,
Wij vertrekken steeds rond half 6 ‘s morgens in Leuven en stoppen onderweg ongeveer 3 x (ontbijt, middageten, namiddagpauze) en kwamen dan ’s avonds aan in zagreb.
wij hebben de wagen steeds op de parking geparkeerd, wel steeds onder de lichten, de valiezen bleven in de koffer, in de wagen was er niets zichtbaar en we hebben nooit problemen gehad. we reden van 1997 tot 2007 met de wagen, steeds zonder problemen in “plitvice”.
de 2e dag stopten we pas 's middags, soms in Knin, soms in Sinj, en dan nog in de namiddag toen we op de magistrale aankwamen.
mijn man is wel kroaat en kent de kustweg goed, we hebben 1 x de autosnelweg genomen en geven nu voorrang aan de oude weg karlovac, knin, sinj om files te vermijden.
wij vertrokken wel steeds op donderdag in leuven om op vrijdag toe te komen en op de terugweg vertrokken we op vrijdag om op zaterdag thuis te komen. steeds begin juli tot begin augustus, dus tijdens het hoogseizoen en de wagen is een nissan primera, en op al die jaren nooit problemen gehad
Nou Rita,
Als ik de naam Plitvice hoor moet ik al rillen, en dan niet vanwege de watervallen maar vanwege het motel dat zo heet.
Ik hoop dat ze dit hotel pas nog tot aan de grond toe hebben afgebroken
en daarna weer herbouwd.
Wij zijn er in 2008 geweest, en dit gun ik mijn ergste vijanden nog niet.
Nog nooit zo'n vieze slaapplaats gehad op onze vakantie reizen.
De kamers stinken er naar pis, de dekens zijn gewoon goor, de kranen etc.
verweerd, en het ontbijt om direkt weg te spoelen.
Zelfs het tapijt in de lift stonk zo erg, dat ik liever de trap nam.
Ik wil er niet eens meer douchen, bah.
Dag Bo,
Wij zijn er de laatste keer geweest in juli 2007 en tot dan viel het nochtans mee.
omdat het maar voor 1 nacht was en het practisch was, heb ik er nooit problemen mee gehad, het enige vieze vond ik de badkamer, maar de kamers viel nochtans mee.
ik zou het natuurlijk niet aanraden voor een lang verblijf, maar in transit is het wel handig, je moet niet rondrijden om te zoeken en je blijft op de autosnelweg
Rita, dames/heren
Ik kom zelf uit Dbk, vertrek altijd op vr. uit A'dam, z.g.a. nooit file. 2e dag vertrek uit hotel om 07:15, via snelweg tot Ravca, de rest “magistrala”, aankomst Dbk om ca. 14:00.
Uiteraard weet ik niet wat hebben jullie er voor over om een nacht in een leuke hotel door te brengen want, zoals ik al zei, Dvorac Gjalski iz Zabok ( een paar km. voor motel Plitvice a 560 kuna/80 € p.k.p.n. ) is echt een leuke plek en maar 3/4/ min. van de snelweg af.
Succes met 't vinden van een passende overnachtingsplaats.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?