Spamgolf

• Bart (kroatie.startpagina.nl)

Op dit moment wordt het prikbord overspoeld met spamberichten. Omdat de berichten telkens van een ander ip-adres komen, is het niet mogelijk om te blokkeren. Ook bevatten de berichten telkens een andere link, afzender en onderwerp, waardoor ook niet op inhoud te filteren is. Startpagina is inmiddels op de hoogte.

Ik doe, totdat er een permanente oplossing beschikbaar is, mijn best om de berichten zo spoedig mogelijk na plaatsing te verwijderen!

Bart

• JaPa :o)

Bart,

Dit is best irritant te noemen, en wat heeft zo.n figuur er aan?

Ik hoop dat het snel zal worden opgelost!

Met vriendelijke groet:

JaPa.

• Jo

Sinds 5/3 ook op het Ierland-prikbord. 2 andere waar ik ook kom (voorlopig) niet.

• JaPa :o)

Bart,

Het wordt nu wel verschrikkelijk wat er nu gebeurd met het spamfiguur, hij gaat zelf de namen van de gebruikers (o.a. de mijne) op het prikbord gebruiken.

JaPa.

• Jo

Dat zie ik niet staan. Of heb je ze al verwijderd?

Ik weet niet of hier meerdere beheerders mogelijk zijn maar ik heb Bart deze morgen (via het contactformuliertje) aangeboden de berichten te helpen verwijderen, als het mogelijk is tenminste.

Edit: ik zie net op een andere prikpagina dat daar enkel geregistreerde gebruikers kunnen schrijven en reageren. Misschien ook voor hier een optie. Al loop je dan wel de kans dat je een deel gebruikers mist die niet wensen te registreren.

't Moet in elk geval iemand zijn met veel tijd. Je moet elke keer als niet geregistreerd gebruiker een naam, emailadres én captcha invullen. Blijkbaar is 't dus toch iemand die het handmatig doet.