In april/mei naar Istrie

• winny

Hallo,

Wij gaan 28 april naar Trieste en van daaruit willen we naar Istrie gaan. Is er rond die periode al wat te beleven qua uitgaan/terrasjes en markten enz. Welke plaats is aan te raden om heen te gaan en evt een suggestie voor een centraal gelegen hotel.

Groetjes

• Jo

Ik vrees voor de zaak. Er zullen wel al toeristen zijn, restaurants zullen er ook wel al open zijn maar alles zal nog zeer rustig zijn. En in de restaurants zullen bepaalde gerechten nog niet te krijgen zijn omdat het seizoen nog niet begonnen is (zelf meegemaakt half juni). Persoonlijk zouden we naar de omgeving van Pula trekken. Ik ben namelijk een orchideeënliefhebber en zo half mei hebben we ze ooit zien bloeien in het natuurgebied Kamenjak bezuiden Pula. Dat zou ik nog wel eens wilen zien maar omdat ik maar één vakantieperiode heb gaan wij pas in juni of september.

Overdag hadden we toen wel al temperaturen (na 15 mei) van 25° maar 's avonds koelde het wel af naar 10°. En zwemmen in water van 15° was nog niet echt leuk.

Afhankelijk van wat je verwacht kan het dus heel erg mee vallen maar ook tegenvallen.

• nammerlaan

Hee Winny,

Wij zijn al een aantal jaren met de meivakantie (eind april/begin mei) in Rovinj&Porec geweest. Beide plaatsen zijn al gezellig druk in die periode (wij houden niet van dat hele massale), we hebben ook een keer op Lanterna gezeten….dat was nog erg rustig. Het weer is meestal al erg lekker, onbijten buiten is heerlijk! Terrassen zijn open, buiten eten 's avonds kan overal. Kinderen hebben zelfs enkele malen in het zwembad van nabijgelegen hotels gezwommen. Zeewater is nog erg koud.En bijvoorbeeld Pula of Opatija leven ook al erg rondom die periode hoor! Veel plezier

• AB

In Rovinj is het rond die tijd altijd wel gezellig, vooral als het weer meezit, 1 Mei (dag van de arbeid) wordt altijd gezellig gevierd in het centrum, ik woon zelf in de oude stad in Rovinj en ben natuurlijk alleen maar positief. De terrasjes zijn ook in de winter vrij bezet als de zon maar even schijnt. De andere plaatsjes hebben zonder twijfel ook al het een en ander (Porec, Motovun, Pula etc.) Helaas kan je nog niet zwemmen in de zee maar mei is naar mijn mening een hele mooie maand. Hotels in Rovinj genoeg, centraal gelegen (in de oude stad) is Angelo d'oro (4 sterrren) of Adriatic, minder luxe maar erg centraal gelegen (heb zelf appartementen dus heb er nooit geslapen) maar ik zou zeggen kijk voor Rovinj op:

http://www.tzgrovinj.hr/eng/dogadjaji/2011/uskrs/index.asp

http://www.tzgrovinj.hr/HRV/adresar/index.asp?tipID=1

heel veel plezier!

• rovinj

ab ik vier 1 mei altijd in punta corrente. en je weet de regate die er is van uit italie

nu hoop je eens te ontmoeten daar kom zelf al 31 godina in rovinj (hotel-park of hotel eden )

kan je miso zeker ook koffiebar bij bustation . ik kom er aan nog 2 weken

pozdrava