Denmaco in Buje - Istrië

• Ivana

Heeft iemand ervaring met de firma Denmaco in Buje? Ben in ervaringen met beide takken (onroerend goed en het boekhoudkantoor) geinteresseerd.

• Norbert HR

Yep, Ken Elvija heel goed ! Heb haar ook als boekhouder gehad.

Ze doet de boeken goed, maar…………..wel op blijven letten en vooral op je rekeningen. Ook wanneer je bedrijf niet werkt mag je haar betalen en daar bovenop komt dan al het extra werk. Reken op ongeveer 10,000 Kuna per jaar. Bovendien geldt bij haar de regel dat ‘hoe meer geld je op je rekening hebt hoe meer je mag betalen’. Elvija is een aardige vrouw, maar heeft mij iets teveel Kuna tekens in haar ogen.

Heb wel een keer de buurvrouw, advocaat, gevraagd om een brief te schrijven voor de overheid. Eind van het liedje was dat ik de brief zelf op moest stellen, zij hem vertaalde en ik haar 1500 Kuna mocht betalen !!

Al met al is het niet makkelijk om een goede en betrouwbare boekhouder te vinden in Istrië.

Op gebied van onroerend goed kan ik je niet adviseren, maar daar hoef je eigenlijk ook alleen maar te kijken naar de percentages welke je moet betalen.

Ik zou je eigenlijk adviseren om iemand anders te nemen, die spreekt zowel Nederlands als Kroatisch (is namelijk Nederlandse), doet onroerend goede bemiddeling, woont in Motovun en kent alle regeltjes, heeft zelf ook een huis, kent aannemers en ………is betrouwbaar. Doet momenteel wat bouwopzicht projecten voor buitenlanders, door heel Istrië. Stuur maar even een mail wanneer je haar naam en adres wilt hebben. Zij kent ook wel goede advocaten en boekhouders (ze zitten zelf bij BDO, maar is misschien iets te groot voor jou ?).