kroatische muziek feest

• Miep7

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan het geregistreerd partnerschap aan. Wij willen tijdens de avond ook kroatische liedjes draaien.

Onze voorkeur gaat uit naar klapa intrade, thompson en oliver dragojevic.. Wel liedjes over liefde natuurlijk…

Wie kan ons helpen?? En ow ja, onze openingsdans wordt een engelse wals, weet iemand een goed lied om daarop te kunnen dansen??

Alvast heel erg bedankt!!

• rovinj

miep ik heb nog croaties cd onder anderen oliver mail me maar

• Foppe van der Walle

Ik zoek een CD van het koor Klape Sufit Slit Kroatie één heb ik waarvan de eerste begint met

1 Pismo moja brli tamo

2 U poju se mala

3 dobra veçer duso i mako

17 dalmatino poviscu pritrujena

Cd met 17 nummers Hoe kom ik daar aan het is a capello en het bestaat dacht ik uit 8 of 9 personen allemaal mannen

ik hoop dat u mij kan helpen

BV hartelijk dank Foppe

• Jo

Wij hebben in Kroatië ook al gezocht naar cd-winkels en nog niet echt iets gevonden. Gelukkig kan je veel vinden op YouTube. Zelf downloaden en branden op een cd'tje. Volgens deze pagina (hun eigen website) hebben ze maar 2 CD's. Anders een mailtje sturen naar sufit@net.hr en vragen of ze de CD na betaling kunnen opsturen. Wij zagen vorig jaar Klapa Sv Juraj aan het werk en zelfs na hun optreden waren géén CD's te koop. Misschien ligt het bij die groep iets anders omdat het militairen zijn.

Edit: Zoek op YT eens naar de afspeellijst van FDKOmis. Dat is de afspeellijst van het klapa-festival van Omis van de laatste jaren. Veruit het grootste klapa-festival in Kroatië (en Carla zal me wel tegenspreken als het niet zo is) en je vind er meer dan 600 klapa-liedjes op. Bedenk wel dat veel liedjes ook door andere klapa-groepen gezongen worden. Van sommige heb ik wel 4 versies gevonden.

Edit2: op 2 liedjes na (7 en 11) zijn ze allemaal te vinden op YT. Die 2 vind je wel van andere groepen. Ze staan ondertussen op mijn pc.

Carla, als je me een adresje weet in Zadar om cd's te kopen hou ik me aanbevolen.

• Carla

De CD, die Foppe bedoelt, heet “Dobro jutro more”. De CD is gewoon, in ieder geval in Split, in de muziekwinkel verkrijgbaar.

Klapa Šufit bestaat tegenwoordig uit 10 leden, t.w. I tenor - Igor Jelaska ; II tenor -Jurica Nazlić ; II tenor - Teo Bikić ; bariton - Ivan Bratinčević ; bariton - Krešimir Grgić ;

bariton - Zvonimir Kovačić ; I bas- Nikola Akrap ; I bas - Bruno Vučica ; II bas - Teo Turk ; II bas - Zdeslav Mišurac

's Zomers geven ze regelmatig concerten op Riva (de boulevard) en in Vestibul te Split.

De volgende nummers staan op de CD “Dobro jutro more”:

1. DOBRO JUTRO MORE

2. ZASPAO JE LIPI IVE

3. JU TE SAN SE ZAJUBIJA

4. GOLUBICE CA U KAJBI STOJIŠ

5. PISMO MOJA HRLI TAMO

6. OTKA' TE ZNAN

7. SAGRADIT CU KUĆU

8. DOBRA VECER DUŠO I MILA

9. NEMOJ ŠITI STARA MAJKO

10.ŽILJU MOJ PRIBILI

11.POLJICANI POŠTOVANI

12.ZVIZDE MI KAŽU

13. MISAO SVIJETA

14.U POJU SE MALA

15.PONOĆ JE MILA MOJA MAJKO

16.KA' SMO ZDIGLI CRJENU KAPU NA SIKIRU

17.DALMATINO, POVIŠĆU PRITRUJENA

Nog een kleine aanvulling… op de volgende link vind je veel materiaal van Klapa Šufit (onder iedere link vind je tevens weer sub–links met andere nummers van Klapa Šufit):

http://www.klape.net/klape/klapa-sufit

@Jo Van Klapa Sv. Juraj HRM zijn maar liefst 8 CD's verkrijgbaar.

Adresjes van muziekwinkels in Zadar zijn: Dallas Music Shop, Široka Ulica 2 (tegenover Sisley) en CD Shop T-REX, Polačišće 2

• JaPa :o)

Jo,

Als er niets wordt veranderd, dan zal “Klapa Cambi” op 2 juni a.s. om 21:30 uur optreden op de boulevard van Krk-stad.

Hier alvast een voorproefje.

http://www.youtube.com/watch?v=FzJN6TDkQCg

Groetjes:

JaPa.

• Jo

Ik weet da Klapa sv Juraj HRM meerdere cd's heeft, dat ik zei dat het voor hen misschien anders ligt bedoeld ik meer dat ze na een optreden zelf geen CD's verkopen, net omdat het militairen zijn. Ze waren trouwens in Novalja met een marineschip en hebben in een “gewoon” uniform ook opgetreden. Dus gewoon beige broek en beige hemd met korte mouwen.

We hebben vorige jaren al meerdere malen aan personeel op de camping gevraagd naar cd-winkels maar ze konden ons niet helpen. Zelfs de eigenaar van één van de strandtenten op de camping kon ons niet helpen, alhoewel hij praktisch uitsluitend Klapa en andere Kroatische muziek draait. Zelf opgenomen zei hij. Dus waarschijnlijk nog illegaal ook ;). Mij stoort het trouwens niet hoor.

• Jo

Hopelijk kunnen we dan in Kroatië zijn. Ons gepland vertrek van eind deze week wordt uitgesteld om familiale redenen.