WAARSCHUWING m.b.t. camping "Dalmacija" voorheen "Maritime" te Privlaka

• Carla

Hierbij wil ik degenen waarschuwen, die van plan zijn dit jaar naar camping “Dalmacija”, voorheen camping “Maritime”, te gaan. Momenteel is er een ‘gevecht’ gaande wie de rechtmatige pachter van deze camping is. Ondertussen hebben beide partijen reeds staanplaatsen verhuurd. Zolang dit geschil voortduurt zou het zo maar kunnen zijn dat men daar straks voor ‘een gesloten deur’ staat.

Gezien de lengte van het artikel gaat het mij te ver dit nu te vertalen, maar zal het plaatsen voor degenen, die wel de Kroatische taal machtig zijn:

http://www.slobodnadalmacija.hr/Zadar/tabid/73/articleType/ArticleView/articleId/134353/Default.aspx

Dit is de bewuste camping waar het allemaal om draait:

http://www.camp-maritime.com/#

Huidige link:

http://www.dalmacija-camp.com/

• jo palmen

Hallo Carla,

Ik ben vaste bezoeker van camping maritime sinds een jaar of 10. Ik begrijp dat de camping nu Dalmacija heet. Er zouden problemen zijn, begrijp.

In januari heb ik nog een mail gekregen van de reeds jarenlange uitbater van camping Maritime de duitse familie Merkel om weer te reserveren. Wij hebben onze vakantie in principe dan ook weer in Privlaka vastgelegd. Kun je mij in een paar woorden vertellen wat er aan de hand is en of wij moeten uitkijken naar een andere camping. Vraag is dan of jij zo'n leuke en kindvriendelijke camping in die buurt weet, waar wij net zo weinig last hebben van de BORA als in Privlaka.

bvd

Jop.

• Carla

Hoi Jo,

De huidige situatie is zo, dat de zaak momenteel bij de rechter ligt en de ‘tent’ op slot zit. De Duitse ‘baas’ (dhr. Helmut F. Petermair) van dhr. Merkel, (directeur/uitbater van camping Maritime), had een pachtovereenkomst die begin 2010 afliep. Met oog op het voor de deur staande seizoen 2010 hebben ze hem de camping nog laten runnen en na afloop van het seizoen zou een nieuwe pachtovereenkomst voorgelegd zijn waarop niet gereageerd zou zijn. Daarop heeft de eigenaar van de camping (PZ Privlaka) eind oktober 2010 meegedeeld definitief van verdere samenwerking af te zien en drie maanden de tijd gegeven alle eigendommen van camping Maritime te verwijderen. Begin dit jaar heeft PZ Privlaka de firma ‘Dalmacija Turist’ de pacht toegewezen en ‘Dalmacija Turist’ heeft vervolgens camping Maritime omgedoopt in camping Dalmacija. Ondertussen hebben beide partijen de staanplaatsen (dubbel) verhuurd. Dhr. Petermair is nu naar de rechter gestapt en voorlopig is de camping tijdelijk stilgelegd tot de hele zaak voor geweest en uitgezocht is. Het kan dus allemaal nog wel een tijdje gaan duren voor er duidelijkheid komt.

Mocht je de ontwikkelingen niet willen afwachten en op zoek willen naar een andere camping, raadpleeg dan deze link eens:

http://www.camping.hr/nl

• Carla

Update; het vonnis is ten gunste van PZ Privlaka geveld. Zij hebben het gerecht gevraagd de uitspraak zo spoedig mogelijk van kracht te laten worden, zodat men de camping weer kan openen. Men hoopt dat dit laatste uiterlijk 15 juni het geval zal zijn.

• jo palmen

Hallo Carla,

Nog bedankt voor je reactie in april jl. Ik heb van de de heer Merkel zowel in het Duits alsook in het Engels een e-mailbericht ontvangen dat de Camping Maritime dit jaar gesloten blijft. Van de nieuwe exploitant echter heb ik in mei een e-mail bericht gekregen dat de camping open zou zijn, terwijl ik van vrienden in HR heb ik begrepen dat de oude exploitant (hr. Merkel) door de rechter in het gelijk gesteld zou zijn. Verder begrijp ik van Duitse gasten dat nadere informatie in de rechtzaak pas medio juni te verwachtenis in die zin of de nieuwe exploitant de camping zou mogen openen. Ik weet nu niet meer wat en wie ik geloven kan.

Weet jij mogelijk iets meer erover ? Zo ja, zou je me dat dan willen berichten. Liefst gewoon op mijn e-mail adres omdat het vinden van dit forum niet makkelijk is.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,

Jo.Palmen.

• Carla

Jo,

De heer Merkel mag dan over jouw e-mailadres beschikken, maar… ik niet ;) Zal dus maar weer gewoon hier op 't prikbord reageren. Gewoonlijk lees ik Zadarski List niet, maar ben nu wel de ontwikkelingen m.b.t. tot Maritime in dit dagblad blijven volgen, opdat ik je op de hoogte zou kunnen stellen mocht er iets in de huidige situatie veranderen.

De situatie is, tot op heden, echter ongewijzigd sinds mijn laatste berichtgeving van 21 mei jl. Het is nog steeds wachten op toestemming van de rechter dat de camping weer mag openen. TZ Privlaka is het ondertussen om het even wie de camping zou gaan runnen als ze maar mogen openen. Bereid je maar vast voor op een verhoging van de prijzen mocht dit binnenkort toch nog het geval zijn, want TZ Privlaka heeft de pacht flink omhoog gegooid en dat zal ergens vandaan moeten komen.

• Carla

Camping “Maritime” is met ingang van heden weer geopend! :)-D

• Kirsten

Goede morgen,

vervelend wat ik nu lees. Ik heb net een email gestuurd naar allebij om te reseveren voor jaar julie. Maar hoe zit dit nou precies? ik snap er niks meer van.

Gr. kirsten

• Carla

Kirsten,

De camping in Privlaka heet nu “Dalmacija”. Hier vind je hun actuele website om te reserveren:

http://www.dalmacija-camp.com/

Groetjes!

• Kirsten

goede morgen,

bedankt. het is gelukt. heb gereserveerd.

van maritime heb ik netjes een mail gekregen dat ie gesloten is.

Gr. kirsten