Krasi & Jan,
Ik moet jullie teleurstellen, helaas is Kroatië in de winter juist een land van kou en sneeuw.
Misschien heb je tijdens de zomervakantie(s) de idee gekregen dat het hier in de winter ook aangenaam is? Dat is een kapitale vergissing!
Hier kan het net zo hard vriezen als in NL, een groot aantal dagen was het zelfs kouder. Of het nu het binnenland of de kuststreek is, het weer kan bijzonder onaangenaam zijn.
De laatste jaren waren de winters koud met ongekend veel sneeuw, zeker aan de kust. Het najaar was bijzonder nat.
Daarnaast is het in de winter zo dood als het maar zijn kan. Zonder kenissen/vrienden zul je je langzaam aan erg eenzaam gaan voelen.
Iedereen zit rond de haard, drinkend te wachten op de zomer die verbetering moet brengen. (Tot op heden is die zomer helaas niet gekomen).
Is sneeuw en koud winderig weer niets voor jullie; zoek dan beslist een andere plek om lekker te overwinteren.
Er zijn beslist meer geschikter plekken.
Hans
P.s.: Het zou mij verbazen als Norbert het bovenstaande niet zou bevestigen.
Ondanks zijn vaak als negatief beschouwde bijdragen aan dit forum kan ik maar één ding zeggen: Norbert heeft een goede kijk op de zaken hier. Helaas voor liefhebbers van Kroatië (waar ik mijzelf ook toereken).